AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
841

Generator tjut E39

Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Bytte igår kväll ut orginal elementen i dörren och ersatte med ett ar riktiga högtalare :) men när jag kör för första gången idag så tycker jag mig höra generatorljud - hur är det möjligt? Jag har använd mig av orginalkablaget i bilen och bra klippt kablar till diskanten och satt dit en ny. Kan någon ge nått tips på vad som kan orsaka detta.?
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
du har inte lyckats jorda en kabel?

Z MMM Coupe
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Hur kan jag missat när jag bara flyttat över orginal kablarna? Jag kan ha polvänt diskanten då jag fick klippa orginalkablarna för att löda ihop den nya. Jag har varit nogrann men visst där finns ju en minimal chans att en kabelsko kan ha lossnat - vilket innnebär att jag får riva det igen :( Inga andra tips?
Har inga tips, förutom det som sagts innan.
Men jag tar gärna emot tips från dej!
Har tänkt göra samma procedur, dvs byta alla originalhögtalare. Du har inte händelsevis lust att göra en beskrivning på hur jag plockar ner dörrsidorna osv.?

Mvh Carl.
Stopp å belägg..

Ett tips innan du river inredningen igen. Dra ur radion och mät resistans mellan högtalarkontakterna och jord.

Kan vara så att lindningen inne i högtalaren inte går fritt i magnetgapet och jordar lite. Har du otur så har dom nya högtalarna helt enkelt högre känslighet så att generatorn hörs.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har du inte monterat nya passiva filter till högtalarna?
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
lugn bara lugn nu är bekymmret löst ;)
Det var så att jag kopplat in lågnivå kablarna till stereon men inte till steget då all kabeldragning ej var klar- och då funkade den som en stör källa och snappade upp allt möjligt skit. Kopplade loss den från stereon och allt var löst. Jo Carl jag kan tänka mig ta foton och maila dig när jag river den andra dörren imorgon. Har även plockat ut hela baksätet och ryggstödet för att komma när hatthyllan *puh* Mycket jobb men när det blir klart då skall det låta riktigt bra. Har stoppat i infinity reference serien 5,25" med riktiga filter och schyssta diskanter.

Tack för alla tips.

B M W
Kowe: Har du tagit några kort? Du får jättegärna skicka ett powerpostmeddelande isåfall, så kan jag skicka över min e-mailadress till dig sen.

Mvh Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.