|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har fått lite problem, min sidoframruta lossnade när jag skulle dra ner den. Jag har el hissar och när jag skulle köra ner dem så small det till och rutan ställde sig på tvärren. Sedan gick det varken att köra upp den eller ner den. Det går ju för hand att lägga glasrutan till rätta och köra upp den, och när man sedan trycker på "uppåt knappen" på el hissen så ser man att den trycker upp den riktigt. Likaså om man hissar ner motorn lite och sedan trycker ner rutan för hand tills det tar stopp och sedan hissar upp motorn så följer rutan med precis som vanligt. Det är dock när man ska hissa ner rutan igen som glaset inte följer med! Är detta något man kan åtgärda själv? Är rutan hel eller måste man byta den? | |
|
Svårt att säga exakt vad som hänt förrän du plockat bort dörrsidan. Kommer ej exakt ihåg hur det såg ut i dörren på e34. Men det är väl nåt liknande e30 iaf. Jag tror nåt har hoppat ur i ett utav fästena som löper i en skena/räls, i värsta fall nån liten plastbit som gått sönder som du måste köpa. Men jag tror du bör kunna fixa det själv, men som sagt svårt att veta för mig, har själv aldrig råkat ut för nåt sånt tidigare. Kanske nån annan vet bättre? //Simon |
|
|
Sitter alu skenor med gummimellanlägg som kan släppa greppet om rutan.Dessa ska även limmas med speciallim. Är klart enklast o billigast och ta med ruta och skenor till glasgubben så fixar han det för 1 hundring el liknande. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Tack skall ni ha för tipsen, ska kolla över det i helgen nu! MVH Axel |
|
SWEJS3 |
Jag råkade ut för precis samma grejj på min e 34 förra vintern. Det small till när jag hissade ner rutan som var fastfrusen. Jag monterade bort dörrsidan och såg att det var en liten plastgrejj som var sönder. Med stor ångest tog jag med delen till BMW-Group och var klar över att lägga ett par hundringar. Jag har för mig den kostade 19 spänn, så jag köpte två när jag ändå var där, ifall det händer ngn mer gång... :-) tyvärr vart länkarmarna lite sneda så rutan spårar ur ibland fortfarande (tänkte fixa det till sommaren). Jag tyckte det såg ut som att det var gjort så att plastgrejjerna skulle gå sönder först för att spara resten av hissfunktionen. Inga problem att montera heller så förhoppningsvis kommer du billigt och smidigt undan. /Jens |
| Tack skall du ha Jens! Det låter jätte skönt att höra att det inte blir så mycket pengar! | |
|
Det är bara ett clips som har gått sönder som "SWEJS3" skrev,men det kan hända att du har repat rutan när du försökte hissa upp den,det hände mig på min gammla e36 som jag hade. |
|
|
Hur vet man de då? den ser hel ut när den är helt upphissad! Måste man köpa en ny ruta då? |
|
| Du behöver inte köpa en ny ruta,man kan köpa bara ett clips. | |
| Gammal tråd detta. Men det är som så att jag har, tror jag, en lös ruta vänster fram. Skramlar lite när jag stänger dörren och har jag den nerhissad o stänger dörren så ser man att den vibrerar. Någon som vet vad det kan vara och hur det hänger ihop på en e39? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.