AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
643

Ryckande motor vid belastning

Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Som sagt var. Min bil är inte helt frisk och rycker ganska mycket innan den blivit ordentligt varm ( i ca. 2 mil) speciellt under belastning. Känns som den inte tänder på någon cylinder. Jag tänkte att det kanske var något med tändningen, bytade tändstiften och upptäckte att det var oerhört mycket vit beläggning på 4:ans stift. Misstänker att det är beläggningar från kylarvatten. Den drar lite vatten och olja. Kan detta stämma? Vad tror ni som är lite mer bevandrade i motorernas värld? Jag skulle uppskatta era åsikter innan jag börjar riva toppen. Finns det andra saker jag borde kolla upp först?

Kanske skall tillägga att den ryker ganska mycket vitrök ibland och avgaserna luktar mycket.

M20 motor med snart 12000 mil
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
så som du beskriver det så är säkert toppackning eller topp kass! men 12000 mil är ju inte mycket för en sån motor så lite konstigt verkar det, men det kan ju ha hänt grejor innan du köpte bilen, om du inte har haft den sen ny! med fiberoptik kan man titta in i 4 cyl och kolla hur det ser ut, om den tar i vatten brukar det synas på att där bla bli sår i cylindern.
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Tack för hjälpen. Tyvärr har jag inte tillgång till fiberoptik. Antagligen har de 23 år gamla packningarna har gett upp. Det lutar väl åt jag får riva toppen och testa om den är hel. Verkar inte finnas något annat att be för.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.