AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
900

Istappen föll ned och...

So
17
Soul
520i-96
Hej, Jag behöver råd.
Jag har stannat utanför en fastighet för avlasting och då inträffade det otrevliga. Istappen eller snarare en jäädra isklump föll ned direkt på min E-39. Händelsen har polisanmälts. Karossen skall repareras... Frågan gäller inte ersätningen för reparationskostnader(fastighetsägaren betalar) utan om jag ska gå vidare och göra besvär för fastinghetsägaren som är ett kommunalbolag.
Vad tycker ni?

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Var skitglad att du får skadan betald, och skit i resten.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag håller med BMW_MAN, varför ska man alltid hålla på och göra saker och ting jävligt för andra. Du fick en isklump på bilen och får ersättning för skadan. Varför ska du då du börja strula?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Varför skulle du göra besvär för fastighetsägaren? Om du får betalt för skadan så förstår jag inte av vilken anledning du skulle göra det?
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Jag håller med er, men jag ser det också från det här sidan, att tänk om det vore en människa som hade fått klumpen i huvudet? Det är trots allt fastighetsägarens ansvar att se till att taket är rent från is..
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
jag tycker nog att han ska gå vidare.med tanke på att fastighetsägaren måste bättra på sina rutiner . detta kommer att hända igen.då kanske nisse/lisa står under å inte en bil.

schnellfahrer
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Självklart kan man påpeka att rutiner osv. bör ses över. Det är dock lite skillnad på att göra det och att som trådskaparen skrev "göra besvär för fastighetsägaren".

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
soul! vad syftade du på när du skriver gå vidare göra besvär för fastighetsägaren.?

schnellfahrer
So
17
Soul
520i-96
Tack för svaren..

Det är klart att jag ÄR nöjd att fastighetsägaren (via sitt försäkringsbolag)betalar skadan. så måste det vara. Polisen har ringt också och meddelat att de avvaktar händelsen. Det har blivit spring o språng i området. Bra!
Om det hade hänt i USA skulle en sådan händelse medföra betydligt större konsekvenser för motparten, den skulle tvingas betala skadestånd för allt tänkbart... Hur är det i Sveariket?

Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Tack och lov så är inte det här USA !

Gå inte vidare med det här. Du fick din bil pajad och får ersättning för det. Man kan inte försöka "sätta dit" någon för vad som eventuellt hade kunnat hända.
Det är ingen som försöker sätta dit en bilist för "risk för vållande till annans död" bara för att han kör av vägen i ett tätbebyggt område, efterson han ju hade kunnat köra ihjäl någon om någon hade gått just där, just då".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.