|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en fundering på när jag ska byta motor i min bil. Jag har en 320i -92 e36, som jag vill byta motor i, tänkte byta till en 328 motor. Men för en stund sedan läste jag i en annons på blocket att det är en kille som har bytt motor i sin 325:a men den vill inte starta. Kan jag också få det felet eller. Här kommer en del av annonsen: Har en bil som motorn är bytt på och den startar inte,har ingen lust att omprogrammera säkerhetsboxen för 10000 kr på BMW Om bilen: Bmw325-91 ny motor från 325-96 Automat import 2004. Är det för att det är en automat eller för att den är importerad och vad är säkerhetsbox för något? Mvh Belthazar | |
TobbeBMW |
Det kan nog bero på att den är automat, borde väl finnas vissa givare eller likn. på en sådan motor som känner i vilket läge lådan står, står inte lådan i N läge så startar säkert inte motorn, troligen har killen som byggt om det här missat det. (Egentligen är det ganska självklart) Alltså, ska du bygga om en manuell, fixa en manellväxlad motor. Tänk också på att din bil har M50 motor medan 328an har M52 (dom är lika men inte till 100% bara så du vet) |
| Det går säkerligen att få igång den där bilen, om man bara sätter sig ner med elschema och kollar lite. Eventuellt får man bygga om lite, men några 10000kr för omprogramering borde inte behövas om man inte vill göra det enkelt för sig | |
|
Men vad är det jag ska byta mer då jag byter motor förutom bakaxeln. För detr jag vet är att växellådan inte skiljer sig så ofantligt mycket mellan en 320 låda och en 328 låda, eller har jag fel? Men men vad mer måste bytas för att bilen ska funka Förutom lufmängdmassemätare och div styrboxar? |
|
|
Ta 1 st 328 motor - m3 låda - m3 diff - komplett avgas från 325/328/M3 (320 har bara 1 från grenrör) - kabelhärva - styrdon & LMM & shit - starkare koppling (lika bra) - 325 insug - mappa eländet då du är klar Om den inte startar beror det på EWS, går säkert kringå om man studerar el-schema, går inte det så får du väl eftermontera EWS också. Sådärja, bara o sätta igång då! |
|
|
NEJ, det är inte den givaren. Motorn var från -96 , då är den motorn en M52 320 och den har EWS, då vägrar den starta. Så jere. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.