|
|
|
|---|---|
|
Tjena Ska ta och byta ena, möjligtvis båda bromsslangrna fram då den ena tydligen hade spruckit. Såg att slangarna inte var så dyra så det väl lika bra att byta båda. Till frågan.. Hur sitter de ? gängade eller ? Är det lätt att byta själv, och hur går man tillväga. En liten enkel förklaring skulle uppskattas :) -- Första bmwn nu :] -- | |
| gängade, brukar inte vara nåt problem att byta på en så pass ny bil, glöm inte att lufta ordentligt bara! tryck bara inte ner pedalen i botten när du luftar! bästa är att sätta behållaren under tryck, ca 1 bar inte mer! så kan du själv lufta utan att oroa huvudcylindern! | |
|
Hmm vet inte riktigt om jag hängde med i det där med luftningen :) Efter att jag avlägsnat den gamla bromsslangen gör jag vad ? Pumpar lätt med bromspedalen eller ? Hur vet jag vilket tryck behållaren får? Förklara gärna, nångång ska man ju lära sig :) -- Första bmwn nu :] -- |
|
|
har du inte luftat innan: se till att ha med nån som kan! lite småjobbigt att inte ha bromsar... PSC hade en bra guide för att lufta: Länk använd en luftpåfyllare till hjul så finns manometer på den oftast för att kontrollera trycket. led ner luft på lämpligt sätt i behållaren i motorrummet. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
en till luftningsguide: Länk Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.