|
|
|
|---|---|
| Köpte min älskade 530i T-93 för 3år sedan. Jag har jämfört den lite med andra 530 modeller och upptäcker att alla har breda njurarna, Finns det inte V8 -E34 med smala? då betyder dt att min någongång måste varit lite smälld eller? | |
|
Dem breda njurarna kom med V8, dvs 530/540 från -93 samt på alla exekutive från -95. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Om din 530 har smala njurar så har någon bytt det i efterhand...Kanske pga en krock... | |
|
Varför skulle man byta till smala efter en krock, om det var breda från början? Det är ju inte bara njurarna som är olika, även huven och andra frontdetaljer. Enligt OEM finns det både smala och breda njurar till 530. Däremot har 540 alltid haft breda. Kolla själv i OEM mhja ditt serial nr Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
martinv8 |
Kan varit en ordentlig frontskada, byte huv, grill osv. /plåtslagar´n Real men don´t eat SUSHI |
|
VillaRosa: Om den är krockad kanske även huven och de andra delarna är frontdetaljerna är bytta. /Astroboy |
|
|
Ja, det är klart att den kan vara så krockad att man byter hela fronten, men VARFÖR byter man i så fall från en bred till en smal? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| snyggare:) | |
Amethyst |
Knappast snyggare va! :) BOOM BOOM BASS |
| Oftast är smala fronten billigare och enklare att få tag i... | |
rsarits |
Den smala fronten till 530 sitter bara på de gamla med 6:an |
| Precis som e34brilliant säger, så är den ju mycket lättare att få tag på den gamla fronten/huven och därför billigare, så om någon som reparerar bilen är mer intresserad av att det ska vara billigt än att det ska vara exakt rätt delar, så är det väl inte så konstigt. Jag tycker att man ser många exempel på detta på olika bilmodeller. | |
|
Kan det inte vara så att bilen beställts med smala njurar av någon som var konservativ? /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Upptäckte detsamma på min 540, hade inte sån koll när jag köpte den för 3 år sen. Det är smala fronten på den, men den "riktiga" 540 spoilern, så vem vet. |
|
|
På 750 E32 lär det ha gått att beställa smala njurar som individual, möjligen var det samma på E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Måste bara rätta Micke om att det var breda njurar på alla 95:or, inte bara executive. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det är klart att bilen Kan ha beställts med smala njurar! Men chansen är väl ganska liten..? Men spring in på närmaste BMW åf och be om utsustningslistan så får du se om den var beställd med smala njurar från fabrik... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.