AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.471

Tvillingvagn+E46 Touring, går detta?

Sida 1 av 2
Hej,

Jag undrar om det finns någon som provat att klämma in en tvillingvagn i en E46 Touring? Fick nämligen reda på idag att vi verkar vara två knattar på G så jag undrar om jag måste ersätta min trevliga Touring med en container :-)

Jag tar även tacksamt emot förslag på nätt och smidig tvillingvagn om detta finns.

Har provat att söka på forumet men det verkar inte vara något skrivet om tvilligvagnar och E46.

Tacksam för svar!
Grattis,grattis,om du får plats med en tvillingvagn i e46 touring vet jag inte men jag vet att det finns olika storlek på dem.Det finns såna som är bara lite större än dem vanliga.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kristoffer: Grattis! Har inte någon direkt erfarenhet av tvillingvagnar men då jag precis får in vår Brio Nova så har jag svårt att se att en tvillingvagn skulle gå in. Visserligen så var detta med "modulen" med insynskydd/lastnät monterad, tar man bort denna så blir det ju lite djupare. Lättast är ju att köra till barnvagnsaffären och se om det finns någon som passar. Babyringen på Jägerhillsgatan i Malmö är bra och det är lätta att parkera precis utanför. Det är ju svårare att komma till med bil i de affärer som finns i Lund.

___
//Ulf
Hej och tack för svaren.

Ulf: Tack för tipset, jag skall in där och se vad som får plats!
Grattis
Jag var och prövade en emmaljunga city cross (ensits) i min e91 igår och när den med ligg eller sittdel ställdes in på tvären (gick inte på längden) så var det knökfullt i bagaget. e91 och e46 bagage är väl ungefär lika stort med lite fördel till e91 så att få in en tvillingvagn verkar i mina ögon mer eller mindre omöjligt. Men gör som programmer sa, åk till barnvagnsaffären och testa olika vagnar så ser du hur det går.

Lycka till
ryk330xi: Ajdå, jag hade hoppats på att E91 var större än E46 så då kan man alltså skrinlägga framtida planer på denna modell. Jag återkommer när jag provat lite olika vagnar. Man vill ju helst bara kunna lasta in den i bilen utan att ta ut ligg/sittdelar.
Kristoffer_L,

du kommer att som jag hamna med en Vesutti eller ännu värre en sharan till slut...:)

simon: Sharanen skall undvikas till det yttersta, det finns ju ganska effektiva preventivmedel på marknaden vilka borde hålla sharanen på behörigt avstånd :-)

Måste erkänna att jag faktiskt igår började fundera allvarligt på Vesuttin. Om inte annat är det ju en bekväm pendlarbil.
Vesuttin är toppen på många sätt. Den mest påtagliga nackdelen är att den är inte det minsta ql. Dock billig att försäkra,hyggligt snål, hyggliga utrymmen, bra 2hv(till skillnad från BMW!) etc etc. Maila så ska jag beskriva mer i detalj!

Simon: Du har mail!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kristoffer: det var ju synd att jag precis sålde min V70 ;)

E39T är ju en hel del större än E46T men inte som en V70...

___
//Ulf
Nu har jag varit på Babyringen i Malmö och testat tvillingvagnar :-)
Det gick sådär kan man väl sammanfatta det hela. Emmaljunga har en tvillingmodell som faktiskt gick precis in på bredden i E46 om man monterar bort modulen med lastnätet+insynskyddet. Det var faktiskt över förväntan!Kruxet är att man knappast vågar lasta mer på höjden då dessa prylar lär fara in i kupen vid en kraftig inbromsning :-(
Storhandling tillsammans med kidsen verkar bli svårt om hela familjen skall med i E46:an. Det verkar alltså peka mot att det blir ett snart bilbyte igen. Fast det är ju samtidigt ett kul projekt det med!

Ulf: Jag kom faktiskt att tänka på att du hade en V70 som borde vara till salu med tanke på ditt senaste nyförvärv. Synd att jag missade den, den hade ju dessutom rätt kulör och trevlig motor.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kristoffer: helt rätt att man behöver lastnätet om man lastar där bak. I Volvon hade jag ett nedfällbart galler som gjorde att jag slapp modulen med insynsskydd där bak och den tar ännu mer plats i Volvon.

Rent generellt så är det jävligt skönt att ha gott om plats när man har barn. Dom är visserligen små i början men det är mycket dom ska ha med sig och det blir ju inte mindre om det är tvillingar...Utöver detta så brukar det ju också bli en del inköp som ska göras...

Att precis få in en vagn och inte mycket mer räcker inte i min värld.

V70'n gick för två veckor sedan och det tog inte många dagar att sälja den. Helt klart ett ex över normalskick men det finns ju fler där ute...inte direkt någon ovanlig modell ;)

___
//Ulf
An
55
Andy S
E91, 318d -2010
F11, 520dAT Xdrive -2015
Kolla Urban Jungle tvillingvagn. Min kompis som har en tycker den är smidigare en deras förra Brio enkelvagn! Själv har jag en UJ enkelvagn och den är bra.
Andy S: Vad jag hunnit läsa mig till så verkar urban jungles vagnar vara väldigt kompakta men samtidigt rymliga. Konstigt nog kan jag inte hitta någon lokal återförsäljare för detta märke i Malmöregionen, men jag får kika vidare. Tack för tipset!
Det finns ett till alternativ till tvillingvagn, Inglesina. Det är en tvillingvagn på längden som faktiskt är väldigt smidig när man fäller ihop den, tar inte mer plats än en vanlig kombivagn.

Vi har en sådan som vi haft som syskonvagn och den har jag kört i min e46 utan problem. Den är för övrigt kul för den teknikintresserade då den kan byggas om lite hursomhelst, kan byggas ut för upp till fyra kids om det skulle bli så!:-)

Ska sälja vår nu så den finns på blocket.

Annars så tycker jag inte e46 är något vidare att frakta barn, barnvagnar och hund i så vi skaffade en VW Multivan och i den finns det plats, behöver inte ens fälla ihop ovanstående tvillingvagn...bara att lyfta i där bak! Men jag kör helst BMW framför buss när det är möjligt så nu går jag och längtar till ungarna växer från de där sabla bilstolarna!

/ Micke
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
OBS OBS OBS Akta er för URBAN JUNGLE.Plasten i handtagen är inte tillverkat för så kallt klimat som vi har här.Har varit mängder med reklamationer på dom.Handtagen lossnar/spricker i kyaln och ni kan ju tänka vad som händer då.Läst precis om en ny olycka på Kanal 5 text-tv.Det var samma där.Handtaget gick avpga att plasten sprack.SÅ SE UPP MED ERA SMÅTTINGAR!!!
jojje: jag läste precis att urban jungle dessutom verkar ha en tendens att välta. Lutar åt att E46:an blir ratad för något rymligare och mer praktiskt så man kan få in en annan vagn.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
I sammanhanget bör noteras att två barnstolar inte är en höjdare i E46. En av stolarna måste ju sitta i baksätet, och den framstolen kan inte dras särskilt mycket bakåt. Bekvämlighetsfaktor 0 såvida ni inte är extremt kortväxta. Glöm inte det!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
här har ni en till som väntar tvillingar.
Är nog tvungen sälja min 328 touring!
Funderar faktiskt på en e39 touring eller en x5.
Tror ni att e39 klarar sig?

MvH Bmw 4-ever
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vare sig E39 eller X5 är väl någon barnvagnshöjdare - särskilt inte om det gäller tvillingar. Tyvärr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.