AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
956

Hur går det till inom bilbranschen?

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Köpte X3:an för 1.5 år sedan. Nu börjar erbjudanden från andra biltillverkares återförsäljare droppa ner i brevlådan. Senaste månaderna har jag fått olika erbjudanden från Volvo, MB, SAAB och senast från Audi, ang Q7. Man inbjöds till buffé med dryck för 2 pers. på restaurang i samband med visningen av bilen (i morrn). Hur går det till när de utser sina offer? ;-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Som referens mot "alla andra", så kan jag säga att JAG aldrig får några sådana erbjudanden i alla fall,undrar varför ;)

Mvh Janne.
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
1,5 år är nog en ganska vanlig tid att ha en ny bil för att sedan byta. I.o.m. att du har en X3 sedan 1.5 år så är du en potentiell kund för t.ex. en ny Q7, X70 o.s.v.
Att via bilregistret kolla upp vilka som har haft en viss bilmodell i 1,5 år är inte så svårt för dom. Jag vet inte hur långt dom går, men man skulle kunna tänka sig att dom även kollar senaste deklaration o.dyl. för att på så sätt sen om du är intressant, så att säga.
Det finns ett flertal företag som sysslar med just sådan "kund-jakt".
Jag brukar också få erbjudanden från andra premiummärken som Mercedes och Audi. Till 325:an har jag inte fått nått erbjudande än, antingen är bilen för ny eller så tycker dom att bilen är för bra så att det inte är nån idé att skicka nått...

Keep Your Distance!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Det har kommit en del erbjudanden till mig, mestadels Volvo och Mercedes-Benz. De senare ringde t o m och erbjöd ditten och datten ... trevligt värre, synd att man är nöjd med bilen man har :) Har för övrigt haft bilen i knappt ett år.

Wilhelm Svenselius
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Min far ägde ett tag en m3 cab en z3m och en 325 alla köpta begagnade, han fick massor av tidningar,reklam,inbjudningar osv mest från bmw fast han aldrig handlat av bmw. Nu kör han golf och får inget i brevlådan längre =)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Undrar vilka erbjudanden RR ägare får?
zupra1
Aldrig fått ett erbjudande från ett premiummärke. Inte ens en provkörning. Om man nu går efter deklarationen... räcker det inte med en ganska bra årsinkomst... inga lån... dessutom aldrig varit hos fogden? Nä... köper inte det riktigt.

Fick från Fåååård när dom lanserade den nya Mondeon för ett par år sedan. That´s it. Vad säger det om mig då? Hahaha... att jag måste vara en... familjefar som är väldigt... tråkig kanske?

Har t om börjat bena på att... det sorteras rätt så friskt på den kanten... så som på krogarna tex. Tror att det sållas rätt så friskt hos premiummärkena. Man vill inte bli förknippad med en viss " typ " av människa kanske?
Vem vänder sig 1-serien till t ex? Knappast till 3-barnsfamiljen osv osv... tror att dom gallrar på alla möjliga kanter å på alla möjliga sätt å vis för att få fram rätt " typ " till viss bilmodell... och vipps... så dimper det ner en inbjudan om dom finner just dig intressant.
Har svårt att se att min granne som är av rom.ursprung och som har jobb skall få en inbjudan från något premiummärke för att mingla lite å sedan få provköra nya 3-serien eller dyl även om han nu också letar efter en nyare bil. Så långt har inte Sverige kommit än. Sorgligt nog.

Är inne på samma bana som " FullFartFram "... det är ren kundjakt som gäller hos dom. Antingen är du intressant eller inte. Finns inget mitt-emellan!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Eftersom det finns 10.000 tals människor i Uppsala som tjänar mer än mig, så är det säkert inte taxeringskalendern de går på, utan snarare på vilken bil man kör.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hade en 535 E39 förut som jag servat på BMW en gång och fick en inbjudan till premiärvisningen av nya 3-serien i höstas eller när d nu va :)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har 1,5 år gammal bil men hittills har jag inte fått några erbjudande! Hoppas de börjar komma snart, jag börjar bli sugen att byta igen.

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.