AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.377

325i E36, går inte som den ska...

Hej, Jag är ny här men jag skulle vilja ställa lite frågor ang. brorsans 325i som beter sig underligt.

Bilen ifråga är en E36:a, ´91:a

Har lite olika fel på den just nu. Det första är att den går ganska ojämnt på tomgången. ligger lite lågt i varvtal, pendlar ca. 100-200 varv och håller till slut på att stanna, om den står nån minut på tomgång. Går väl iofs att leva med, men störande.

Något som är lite svårare att leva med är att, till och från, när man kör den, så början den svara väldigt dåligt på gasen. Man ligger och kör som vanligt och när man ska accelerera så är det som att gasen inte tar, man trycker gasen i botten och motorn ökar sakta, sakta i varv. nästan gång man provar går den precis som 192hk ska, dvs. riktigt bra!

Det jobbigaste är dock att den helt utan förvarning bara kan dö av helt. Det känns precis som soppatorsk när det händer... Då kopplar man och den kommer igång igen, man smyger iväg lite på koppling och den kan funka 2m eller 2 mil tills nästa gång. Brorsan höll på att bli påkörd av en lastbil på grund av detta...

Tacksam för all ev. hjälp! hoppas inte inlägget blev för långt.
/Edholm
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Förmodligen lmm.

Börja felsöka där.

Sen kan det vara lambda.

tändspolar.

En felsökning hos bmw så får du nogsvar på din fråga.

[Bilen] Länk
Ok, Tack för tipsen. Ska se om jag kan låna en lmm ifrån skroten och prova om felet försvinner...

Annars får det väl bli bmw-verkstad.

Nån som har några förslag på vad det kan vara? standardfel?

/Edholm
hehe, menade såklart att fråga om det var nån som har några ANDRA förslag... Inget fel på dom jag redan fått.

Kan man inte redigera inlägg här? måste man bli betalande medlem då?

/Edholm
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
va kul med en som har EXAKT samma problem som jag!!!! likadant med orkeslös i princip hela tiden, mest på låga varv, sen bara släpper det! sen att den bara dör nån sekund är jobbigt mest för för att man är rädd att bli påkörd! men sen det här med att den dör är lite konstigt eftersom den ibland kan skippa det en hel vecka! fast orkeslös är den hela tiden, som sagt tidigare, prova med en annan lmm, jag har kopplat upp min och fick felkod på min, berätta sen hur det gick, garanterat samma fel på våra bilar!!
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ja har samma fel förutom de med dödandet...soppafiltret kanske ligger bakom dödandet?
det där med att den går slött slött slött sedan som en raket..förmodligen lambdan som strular..drar dessutom mkt soppa när den går så...

Sedan lmm ställer till det ibland..just med tomgången iaf...

Mät upp tändspolarna oxo...

Byt soppafiltret oxo...

Ok, tack för alla bra tips. Ska ta tag i problemen till veckan...

Kan meddela i den här tråden vad jag kommer fram till.

/Edholm
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Edholm:

Fick du någon ordning på bilen? Min håller oxå på och spökar på liknande sätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.