|
|
|
|---|---|
|
Har problem med misständningar i min 325:a -88 och nu menar jag inte några småryckningar gasar jag bara lite så går den "som den ska" men under acceleration alltså halvgas eller plattan i mattan så verkar det som han släcker stiften. det eldar på friskt och "baktänder" i systemet har testat att byta lambda, LMM, kollat spjällgivaren, tomgångsmotorn, bilen vill alltså inte accelerera under gaspådrag har iofs hänt 1-2 gånger av 10 att den har accat iväg som den ska. var bombsäker på att det var Lmm som strula men har testat en annan samt mätt upp dom + en tredje som helt bergis funkar snälla nån som haft samma problem och hittat lösningen det är inget mekaniskt fel då jag har renoverat motorn och felet kom innan dess det är elektroniskt, bränsletryck har jag så det borde inte vara pumpen heller....... | |
| Fick bilen till att gå riktigt nu. knackade ihop gapet på stiften från 0,8 som det ska vara till 0,6 sen bytte jag tändspolen men det var främst stiften som gjorde det. om någon lider av samma problem så kanske detta hjälper | |
|
Du har nog något tändningsfel, det skall funka med 0.8 i gap. Med 0.6 blir gnistan för kall och det skapar svårstartad motor. Nisse |
|
| bilen går igång lätt men visst det kan fortfarande vara nåt som är vajsing, ska kolla färgen på stiften när jag kört ett tag. sist jag hade bort dom var dom perfekt färg lätt gyllenbruna | |
|
Dina symptom är liknande som jag fick på en 325. Felet var tändmodulen, går att plocka bort modulen och få den testad. Oftast då man har nya/bra tänddelar så som lock rotor kablar stfit och ändå inte har stark gnista så brukar det falla på tändmodulen. De kan lägga av halvdant tex hänger inte med på hela varvregistret så att säga mest under belastning. Kolla den är mitt tips ! BMW- När du älskar att köra |
|
| Nu hänger jag inte med riktigt var skulle tändmodulen sitta. menar du E30? jag Har ju bytt tändspolen om det är den du menar, tändmoduler sitter det väl på E36 eller är jag helt ute och cyklar | |
| sökte lite på forumet jag har ju motronic styrbox på min iom att det är en -88 så sitter allt sånt inbakat och jag har även en annan styrbox som är orginal och den funkade inte bättre när jag testade sist. Men jag tror inte det är fel att ha lite mindre gap på stiften då motorn är renoverad med styggare kam kolvringar och lager allt viktat och balanserat lättat svänghjul våldtagen topp större spridare ställbart kamdrev/btr jag kör ju lite högre bränsletryck med större spridare så det kanske är därför han släckte stiften med orginal gapet, rätta mig gärna om jag har fel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.