AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
416

Sänkning bara fram?

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Tänkte sänka bilen och den är ju redan rätt så låg där bak jämfört mot fram. Går det bra att sänka den där fram? Vad är det för nackdelar?

/Marcus
enZzo
Jag har gjort det på min och har inga problem. Tyvärr måste man göra hjulinställning både fram och bak!

Mvh
EnZzo
25
mårtensson
320 coupe 95
du som har svarat att man måste göra hjul inställning både fram och bak har helt fel angående där bak. det går inte att göra någon hjulinställning.
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
mårtensson:

Jag ringde en verkstad för att fråga hur mycket det skulle kosta att byta fjädrarna fram och hur mycket hjulinställningen skulle kosta. Han sa också att man måste göra hjulinställning både fram och bak.

//Marcus
att göra hjulinställning bak när man endast sänker fram verkar onödigt.

att verstaden sen säger att du ska göra det är väl självklart.. vad skulle han annars säga "vi vill inte ha jobb så fråga helst någon annan"

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Har för mig att det som mårtensson säger inte finns några inställningsmöjligheter för camber och caster och allt vad det heter bak. Mao går det nog inte att ställa bakvagnen.

www.malte-racing.com
Inte för att det kanske har nått med sänkning och så att göra, men när jag bytte bussningar i bakre länkarmen, så märkte jag då att det går att ställa "toe-in/out" eller vad det heter på bakhjulen, camber eller caster är jag helt oinsatt om.

/ Hemmamekaren..

Johan
go
39
gooze1
325i -92
Stämmer som johan säger. Det sitter två bultar (en på varje sida..) med graderade brickor som justerar vinkeln på bakhjulet. Camber eller caster eller..eller... Ja, vad vet jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.