|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft ett problem den senaste tiden med oljelekage från motorn. På bisiktningen så fick jag en anmärkning, besiktningmannen sa att det bara va ett litet lekage så det va ingen större fara, men jag vill ändå fixa det. Har hört att det är rätt så vanligt att vevhus packningen flyger, och därefter trycker motorn ut olja. Kan det va detta eller kan det läcka olja någon annanstans? Blir det en dyr historia att ordna på en bilmek? //Mecca | |
|
Omöjligt att säga utan att ha sett bilen eller att du skriver vad det är för bil... Gör rent med avfettning och högtryck, kolla sedan var det läcker när du kört en bit. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilen är en 325ix -88, förstår inte hur jag kunde glömma :) //Mecca |
|
Len |
Kan ex.vis vara från oljetryckskontakten, från någon av oljetrågspackningarna (om det sitter en övre och nedre) eller från packningen vid kåpan i motorns fram-ände.... L. Med fri fart blir prästerskapet utbränt! |
|
Vid besiktningen tvärtittade jag, och har inte hunnit leta mer än vad jag såg då. Men det jag kunde se va att det hade runnit från båda sidorna av motorn längts efter trågen. //Mecca |
|
| Min kompis hade samma problem, i det fallet var det ett rör från oljekylaren som läckte lite grann, men när han körde så spreds det olja lite varstans under bilen o blev svårt att lokalisera, värt att kolla kanske? | |
|
bmwlover81, du vet inte vilket rör det va? eller ungefär vart den satt? //Mecca |
|
|
Nej. Det var ett tag sen, men jag minns att han fick rengöra allt typ 2 gånger och sen la en pappskiva under bilen, sen fick den stå ett par dagar, och då gick det att lokalisera. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.