|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo, man har ju titt som tätt sett hur de glada BMW-killarna på detta forum nästan som en mantra tjatat om "kom igen på ringen du, då ska du få se..." i var enda vs. tråd när det blivit lite tufft i jämförelserna. Ja, då tänkte jag att det kunde vara på sin plats att lägga in en länk med en film just från ringen och se hur det kan se ut på banan filmat innifrån en gammal SAAB 900 med framkrafs, och om den hänger med några tyska bilar.... :-) Hur som helst, filmen har sitt värde för allätande biltokar. Länk Dr Tinnitus | |
| Han kör ju om diverse olika bilar (bl.a. ett par Porschar) men av titeln att dömma så tycker han bara att det är BMW-bilar som är meriterande att köra om ;) | |
| P.S. Men visst har filmen sitt värde ! D.S. | |
|
Ja, visst har filmen sitt värde. Jag blir dock lite förvånad över att det blev så himla klent med respons i tråden på denna film!? Visst var jag lite pillemarisk i mitt inledande inlägg, men det var ju mest lite bus, och det tål ni väl? Fast det kanske ändå var allt för magstarkt för BMW-dyrkarna på detta forum, att se en gammal grävling som en SAAB 900 segla om ett gäng BMW M3....? :-) Det var givetvis kul tycker jag, men filmen som helhet är ju kul för man får ju se rätt många fräcka banbyggda bilar av olika slag. Dr Tinnitus |
|
| Men vad för slags respons kan man ge på filmen? | |
|
Nocken. Man kan väl ge vilken respons man behagar, låten fantasi och åsikter flöda.... :-) Min egen respons är att det är kul att se en gammal SAAB gå så pass bra på bana att vissa dyrare eller mer respekterade vagnar har vissa problem att hänga med. Å andra sidan så är det ju en hel del trafikstockning, kanske glada amatörer som förare, lite fuktigt här och var på banan, och det är väl inte VM heller direkt. Så nåt slutgilltigt bevis är ju inte filmen för vare sig det ena eller andra. Men den är ju lite kul ändå på olika sätt, som jag sa tidigare. Att sen BMW-killarna på detta forum plötsligt blev ovanligt tysta om BMW:s förträfflighet på den allsmäktiga referensbanan Nürnburg Ring, är ju bara som en skvätt vaniljsås på chokladkakan..... :-) Med stor glimt i ögat. Dr Tinnitus |
|
|
Det är alltid roligt att seracebilder från ringen. Men att dra så stora slutsatser som gjorts är vanskligt. Dessutom fick man inte se det som oftast sker med snabba Saabar på ringen. De bryter pga överhettade drivknutar. mrMPOWER |
|
| Det finns ju alltid många sekunder på varvtiderna att kapa genom att bygga om en standardbil. En Volvo S60 i standardutförande är väl närmare 20 s långsammare runt en normal svensk bana jämfört med S60 i STCC-utförande. Och då skall man komma ihåg att det är de sista sekunderna som är dyra att tjäna in. De första tio är betydligt billigare och tio sekunder runt en bana är en jätteskillnad. Därtill finns oftast rätt många sekunder att tjäna med "förartrimning". Vet man inte vad som gjorts med bilarna är det mycket vanskligt att dra några slutsatser, därav min fråga om vilken respons man kan ge. | |
|
Tycker det ser ut att gå lite långsamt för allihopa där, Länk :) |
|
|
Dr Tinnitus: Å andra sidan så kör ju Sabine om både porschar och motorcyklar med en ford transit. Hon skulle säker köra ifrån dom flesta m3-ägare på detta forum med en ford fiesta :) Det jag menar är att det hänger en hel del på hur bra man kan banan och hur bra förare man är. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Vilka bilar som kör om vilka på ringen är ingen kvalitetsmätare på fordonen snarare på vad som sitter bakom ratten. Men visst fn stärker det egot att ha klämt förbi några Ferraris och Porcheturbos med sin M3a. Därmed inte sagt att Porcheturbo och Ferrari skulle vara några dåliga produkter. Undantaget Ferrari Testarossa som inte har på en bana att göra överhuvudtaget. Felkonstruerad med sin höga tyngdpunkt som gör den ohanterlig. Vad gäller Saab så har det ju skådats ett antal snabba sådana på 24timmars framför allt då med hr Uhr som trimmare. Tyvärr sällan i mål pga överhettning i drivknutar bromsar lager etc.Visst vore det kul med lite blågula framgångar där.Heja alla Saab och framförallt BMWåkare! mrMPOWER |
|
|
Snabb SAAB. Har väl inte så mycket med de original SAAB:ar som rullar på vägarna att göra, men dock. /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
|
Dr Tinnitus: hur får man länken att fungera?? lite svårt att ge respons annars. kan du länka om eller säja var den finns? |
|
| Forry: Det är en direktlänk till en Windows Media Video -fil. Har du inte Windows Media Player så funkar det inte. | |
| Ang. rubriken: För jag vet inte vilken gång i ordningen, det heter Nürburgring och inte Nürnburgring eller Nürnbergerring eller nåt annat. Hur svårt kan det vara? | |
|
Lite blandade svar. Herr Pahv. Har du möjligen M3 Evo'n kvar? Sist jag såg den var när jag körde om den/dig med en gammal 80tals SAAB 900 turbo i en uppförsbacke söderut utanför Hedemora för ett gäng år sedan. Det hade ju varit BMW-träff i Hedemora den dagen och vi hade väl båda gästat den. Jag har en hel del filmat på dina kubbningar i den Evo'n mot Bjelkestam's Evo på div. BMW-träffar. Sen vet jag inte vem som har dragit några stora slutsatser av denna film. Mer än att jag jäklas lite med er BMW-killar :-) Det där om Testarossan håller jag med om, har aldrig gillat den klumpedunsen. Olof. Vi kan ju inte vara så säkra på att vare sig de BMW eller Porschar som flimrade förbi i filmen var i vardagsskick heller, eller hur? Yozef. Helt rätt, klantar mig med stavningen av Nörmborgsting..... Får skylla på norskan, ja jag är ofta i norge och i det landet kan de inte heller bestämma sig hur de ska stava namn och ord, då de ju har minst två språng plus alla inavlade dialekter.... :-) Hur som helst kul att se att det vaknade en smula i tråden. Dr Tinnitus |
|
|
Dr Tinitus: Det är alltid kul att "köra in pinnen i getingboet" *s* Näe, jag tror inte heller att det var speciellt många av dom bilarna som var orginalbilar. emilsson: Den videon gav en hel del adrenalin, den också ! |
|
|
Hmm, vilket märke är det som vunnit 24timmars på Ringen de senaste 2 åren i följd, med DUBBELsegrar.... Och vilket märke är det som vunnit 24h på Ringen flest gånger sen 1970.... Förresten, vilket märke är det vanligaste (och mest framgångsrika) på vln-loppen på Ringen... Brukar finnas väääldigt många saabar med i de sammanhangen....INTE!!!! / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Såja såja, Frazze.... Man kan ju tro att du bor i ett getingbo.... ;-) Dr Tinnitus |
|
|
Hade du postat den där filmlänken på ett saabforum så hade du blivit hyllad som en hjälte Men att inte känna till någonting alls om BMW's stora framgångar på Ringen är VÄLDIGT lågt... getingbo.... nej men däremot lider jag av tinnitus..... / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Tack för titten! Kul med tyskar som kör SAAB, och gör det bra! Den lät faktiskt trevligt också. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.