AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.482

Snutfråga

Sida 3 av 3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Råkade ut för en galen Stockholmspolis som prejade mig framför slottet och skällde ut mig för att dimljusen var på (av misstag)....
Att dom bara orkar, dom bittra stackarna....
/K
sc
637
schumi
e30 318is -90
stå på dig peking.

jag hatar trafikpoliser. man skall ljuga för dom av princip. och det skall man göra för att jag anser inte att fortkörning är ett brott.
helt ok att ljuga om bilbälten och sånt också. fast jag måste säga att jag tycker att det är jävligt osmart att köra/åka bil utan bälte.

jag har träffat på trafikpoliser vid flera tillfällen och dom har oftast skrikit åt mig så att det stänkt dräggel ur munnarna på dom. tokförbannade.

vänta bara tills min framtida R1'a är inhandlad. då jäääääääääävlar skall dom få smaka.. potatisgrisarna.. muuuaaha ha ha
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Måste bara berätta om en kille som körde lite väl fort me Mc efter 70 väg.Vägen är som autobahn men de är nåt enstaka hus så därför måste de vara 70:( Iaf så klockade polisen han i 250km/h och han stack vidare och in i ett garage,senare på dagen kommer polisen o knackar på...då kommer farfar som knappt kan gå o öppnar,men givetvis så stod mc i hans namn! Ingen åkte dit iaf!
Det var en rätt cool historia.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Om man passerar en laser kontroll på motorvägen i 275km/h. Kan man se polisen hoppa upp på Mc;n och sätta på sig hjälmen men om man gasar lite till då tar han av sig hjälmen igen. Det såg jag i backspegeln. : )
Kontentan av det är: Skall man köra fort så kör riktigt fort.

MM
sc
637
schumi
e30 318is -90
MMM... speak on brother... halleluja...
Det finns justa snutar........

En av dem träffade jag på utanför Mjölby.

Var på väg hem till Skåne en fredageftermiddag när jag i 180-190 fick syn på snutbilen ett par hundra meter fram.

Blev fälld för 139 km/h och fick böta 1600 spänn, detta gjorde jag med glädje. Jag var så lycklig att jag nästan skakade hand med honom :-)

Snuten har antagligen kollat o kollat, ända till jag var under "30-gränsen"....hehe.

Brått lönar sig ibland........

/Anders

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Tycker om MMM:s inställning. Men har aaaaldrig kört från polisen
P51
Snuten skriver en rapport på det inträffade och att du nekar till gärningen och skickar det till åklagare . Sen får du tid i tingsrätten där det hela prövas.
Jag fick alldrig något från åklagaren om jag ekände eller förnekade gärningen så jag hanade i tingsrätten för min fortkörning. Fallet togs upp även att jag var inne på tingsrätten och erkände det hela.
Det är jävligt svårt att få rätt mot en trafikpolis i domstol. Visade han att han var trafikpolis? är han inte det så kan du be han dra åt....

ROGER
Peking
Roger, hur lång ledtid var det från själva incedenten till tingsätten? 2 månader? nekade du eller erkände du i tingsrätten? vad blev boten? 300pix?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.