|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
BlackE32 |
För det första: varför hjälper alla till? Han har ju erkänt att han inte hade bälte. För det andra: det handlar om T-R-E-H-U-N-D-R-A! |
Peking |
svarte32. jag har inte erkänt, dessutom är det intressant rent principsmässigt. |
|
Jäpp, principsak. Kör hårt Peking, jag är övertygad om att det inte kommer att bli något. Den typen av snutar försöker skrämma folk till att erkänna, lyckas dom inte så vet dom med sig att dom har bevis av "ringa art". Typiskt att sådanna idioter skall representera sin arbetsgivare dvs skattebetalarna. |
|
BlackE32 |
Peking - Om man läser vad du skrivit så kan man MYCKET lätt tolka det som att du erkänt. Sen har jag svårt att fatta att alla ska kalla poliser för diverse öknamn och ta varje chans de får att kasta skit på hela poliskåren. Visst fan finns det poliser som är s**thål och vill få en att tro att man fortfarande ligger i Lumpen, men ärligt talat - hur många gånger har ni blivit stoppade, provocerade och bötfällda utan att ni gjort nåt fel? På 90 och 110-väg tycker jag inte att det spelar så jävla stor roll om man kör lagligt eller 130, men kör man 70 på 50-väg ska man bli av med kortet. Direkt och länge. Ni som inte håller med - vänta tills nån ni älskar blir ihjälkörd av en finnig idiot som bara ville impa på polarna och gasa järnet inne i stan. |
|
Håller med att gasa på 30 - 50 väg är inte bra. Men som på vissa ställen där vägen borde vara skyltad 90 så är det ändå 50. Men inne i stan SKA man hålla sig till skyltningen. |
|
netsix |
BlackE32 Jag har blivit stoppad ca 5-6 ggr bla för olika fel jag gjort. Men av dom gångerna så har dom kanske varit nåsånär trevliga en gång. Då är det inte några allvarliga fel jag blivit stannad för. Jag tycker det räcker med boten för att man skall få sig en knäpp på näsan, inte att otrevlig människa står och är stöddig och skäller ut en. Då blir man bara förbannad, och av det lär man sig inget, man tänker bara vilken idiot det var inte på vad man gjort för fel. Har dom inte kurs i vett och etikett på polishögskolan? /netsix |
|
En eloge till poliskonstapel Lindström i Malmö som stoppade och bötfällde mig för att inte ha haft bälte på mig! Han var trevlig och korrekt. Inte ett uns spydighet eller översitteri. När jag körde iväg fick jag ett "-Hejdå! Ha det bra!" Så beter sig en riktig polis. |
|
|
Jag skäms att erkänna det men jag har en diger bunt med fortkörningar på mitt samvete. Visserligen körde jag hela landet runt under några år och det var under denna tid som jag fick flest förtkörningsböter. Jag har haft körkort i 21 år, redan första året kom första boten (på den tiden fanns inget som hette prövotid utan man fick kortet och så var det inte mer med det) och totalt har jag fått alldeles för många av denna sort.... Jag har även blivit stoppad av en massa andra saker, aldrig börfälld för något dock. Totalt rör det sig om cirka 25-30 kontroller inklusive fortkörninar. Min poäng med detta är att endast EN (1) gång har polisen varit direkt otrevlig mot mig, detta var vid en rutinkontroll där alla fick blåsa och bilen fick en flygande besikting. Den nyutexaminerade polisen SKULLE hitta fel på min bil, så till den milda grad att hans äldre kollega sa till honom att nu fick det räcka! Heder till alla (nästan) poliser som tar på sig så mycket skit för att alla andra ska kunna känna sig någorlunda säkra. I trafiken men även i andra sammanhang. Ps. Regler är till för att följas, om man inte följer dom så får man ta konsekvenserna av det själv och inte skylla på än det ena än det andra. Följer själv inte alltid reglerna själv, men har aldrig tjafsat med polisen om det. Ds. [ www.tocnet.nu ] |
|
Peking |
svarte32 varf BRYR du dig överhuvudtaget om tycker att inlägger inte passar?? dessutom är det ointressant om jag e skyldig eller ej, det handlar om princip bla |
|
För 2 veckor sedan körde jag på e4:an norrut förbi Solna. Jag körde ca 100 km/h på 70-sträcka. Klockan var ca 05.50 söndag morgon. Nästan helt biltomt, jag låg i ytterfilen och körde om att par bilar för att sedan byta 3-4 filer åt höger för att svänga av mot Bergshamra. Plötsligt känner jag att mig lite förföljd, att en bil kommer upp bakom mig. Jag tittar åt vänster, ojdå en polisbil som i samma sekund slår på blåljusen. Ajaj tänker jag och bromsar rejält, polisen på passagerarsidan möter min blick. Nästa sekund slår de av blåljusen igen och körde vidare. Puuh sa jag och fortsatta lite lugnare hemåt. Schysst markering tycker jag. De erfarenheter jag har av Polisen i trafiken är att de uppträder helschysst. Övriga erfarenheter av polisen är detsamma och då har jag haft en hel del kontakt med polisen i mitt arbetsliv. Och att det väl finns några som nån gång "vaknat på fel sida", men vaf-n polisen e schysst. Dessutom 300 spänn, vaf-n har du kört utan bälte då är det väl bara att erkänna det. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
|
Om det varit jag som råkat ut för det hade jag gärna betalat 300:- om han hade varit trevlig! Tjafsar polisen och ska vara märkvärdiga så blir det ju en utmaning att inte betala. jag blev av med körkortet nått år sen och den polisen var jättetrevlig. korrekt, saklig och inte arg eller sur. Han gjorde sitt jobb och jag hade kört för fort. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
BlackE32 |
Det både Peking och Styrman1 inte verkar fatta är att det inte handlar om huruvida polisen är på bra humör eller inte. Man betalar helt enkelt. Eller ser ni det som en utmaning och en principsak att inte betala för bensinen om personalen på macken inte är sprudlande glad och trevlig?! |
Peking |
svarte 32 vad inte fattar lilla gubben, det handlar inte om pengar. det handlar om principen, har du svårt för att fatta eller?????? |
|
Peking, Du har fina principer, du. Jag kan inte annat tolka dina inlägg som att du faktiskt inte hade bältet på sig från början. Att polisen bråkar med dig när ljuger honom rakt upp i ansiktet är väl kanske förståeligt. Stå för vad du har gjort istället för tjafsa - att ställa till bråk med myndigheterna kostar bara skattebetalarna pengar. Alltså, betala struntsumman - dina principer ger jag inte mycket för. OM jag har fel och du faktiskt HADE bältet på dig ber jag om ursäkt. |
|
B6 |
Den enda erfarenhet jag har haft med polisen är i trafiken! Och cirka de 20 gånger som jag har blivit stoppad så har polisen varit trevliga en gång! Visst... Jag har förstående för dem också. Men så j*vla svårt ska det väl inte vara att säga några trevliga meningar! Klart man gillar att gasa lite.. Men 90% utav gångerna jag har blivit stoppad så är det rena rutin kontroller. Det är vad jag tycker. Alpina, lite mer än en BMW |
|
Polisen har ett service yrke och ska inte gå fram som ångvältar. De kan faktiskt uppföra sig. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Uppför man sig normalt själv så får man ett normalt bemötande tillbaka. Folk här låter som om de var nere i Göteborg och lekte kast med liten gatsten i somras. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
netsix |
När jag tänkt efter så har jag blivit stoppad fler ggr än jag skrev tidigare och dom har varit sakliga och icke otrevliga 3 ggr. 1. Bil: Suzuki Swift GTi Orsak: Fortkörning (109 på 90 väg), fick böter och poliserna var sakliga och trevliga. 2. Bil: Suzuki Swift GTi Orsak: Inget bälte och för hög db, trasig ljuddämpare, otrevliga och arroganta. 3. Bil: Cheva van Orsak: vände 10 meter innan vändzon, tydligen inte populärt. Fick en ordentlig utskällning för att mina däck var slitna (slitna men godkända, såg han mig en gång till med dom skulle han sätta åt mig ordentligt. Men den gången blev min morfar förbannad, som varit polis, och ringde in och skällde på vakthavande som han kände. 4. Bil Porsche 911 fortkörning (69 på 50 väg)skulle visa polarn vad bilen gick för vid ett rödljus och blev lite för exalterad. Fick en riktig utskällning och dom var allmänt otrevliga. 5. Bil: Porsche 911 Orsak: Polarn som var passagerare slängde ut en cigg genom fönstret. Dom följde efter mig hem på parkeringen och skällde på mig ordentligt, samt att dom påstod att jag kört omkring oskattat 2 v tidigare, fast jag köpt bilen 3 dagar tidigare. 6. Bil: Porsche 911 Orsak: 4 yngre grabbar i en Porsche betyder antagligen att bilen är snodd, fick frågan hur i h-vete jag kunde ha råd med en sån bil. 7. Bil: polarns firmabil Orsak: Var inne och tog ut pengar på centralen i Sthlm och dom följde efter oss till gullmarsplan där vi vart uppslängda mot bilen och muddrade samt att dom letade genom bilen. Misstänkta för att köpa knark när vi tog ut pengar?? 8. Bil BMW 320 Orsak: missade en stoppskylt. Trevliga och lät mig gå för att det var uppenbart att jag hade missat den och inte bara struntat i den. Hängde ner en trädgren över skylten. 9. Bil: MB 300CE Orsak: Fortkörning (119 på 90 väg)sakliga och inte otrevliga. Jag har antagligen haft otur och råkat ut för nötter mestadels. När jag var runt 20 årsåldern så gillade jag (som nu) snygga bilar och höll mig gärna med lite exklusivare vagnar, det stack tydligen i ögonen på vissa inom polismakten. Jag tar gärna en bot om jag gjort något fel men inte en massa skit, det kan dom behålla för sig själva. Numer åker jag omkring med trafikförordningen i bilen så man ska slippa att få sig en salva för något som inte är fel. Men jag har mött på många trevliga poliser i andra sammanhang. Har bla 2 st kompisar som är "snutar" /netsix |
///M ax |
Detta är ett typexempel på Karlskronapolisen (100% sanning): Jag hade varit och hämtat min fars M3:A inne i stan. Min pappa hade kört med bilen in till stan och det var MYCKET dimmigt när han körde in och ställde bilen där! Pappa hade därför dom främre samt bakre dimljusen tända.. Jag körde c:a 5 meter innan jag såg att dom var tända och stängde av dom... På dessa 5 metrarna hinner jag möta en polisisnpektör mitt på ett backkrön som troligen hade extremt tråkigt den kvällen.. För när jag hade kommit en bit på vägen så var det som ett jävla discotek i backspegeln.. Han nästan prejade mig in i ett räcke och jag blir lite irriterad och kliver ut och frågar vad han vill... Snuten börjar gapa på mig om att jag hade haft helljuset tänt och bländat honom så pass att han nästan blev blind.. (allt står i rapporten jag har inramad).. Jag sa att jag inte hade haft helljuset på... Han frågar vad det var som bländade honom.. Jag sa att det ända jag kunde tänka mig var att han blev bländad av dimljuset som jag stängde av precis efter att jag upptäckt att det var på... Då blir snuten ännu mer spydig och frågar varför i helvete jag hade dimljusen tända och frågar mig om jag ser nån dimma.. Jag försöker förklara att det inte är min bil utan att jag precis satt mig i bilen för att köra den hem åt min far som körde in bilen och parkerade den när det var jättedimmigt... Snuten blir illröd i ansiktet och börjar gapa om att bmw-folk tror visst att dom får göra som dom vill... Han säger åt mig att sätta mig i snutkärran... Jag sitter och väntar i bilen medans snuten far runt i kofferten och letar efter nåt block som han ska skriva ut boten på... När han sedan efter 5-6 minuter kommer tillbaka så hittar han inte en penna att skriva med... Jag tänkte att nu skiter han väl i det.. MEN INTE... Han kommenderar mig till att leta i BILEN JAG KÖRDE efter en penna... Naturligtvis så hittar jag ingen penna... Tå fattar denna rediga POLISINSPEKTÖR beslutet att kalla på förstärkning... FÖR ATT HAN INTE HITTAR EN PENNA SÅ HAN KAN SKRIVA UT EN BOT PÅ 300 kr.. Innom loppet av 8 min kommer det 3(!) målade polisbilar för att ge dumsnuten en penna.... Jag får min bot och pallar inte bry mig mer utan skriver på och åker därifrån... Någon dag senare så damp det ner ett brev på polisstationen där jag förklarade hela händelsen och beskrev i detalj hur allt gått till samtidigt som jag på ett ytterst ironiskt sätt tackade för den fina poliskåren vi har i Blekinge... Jag skrev inget för att förklara mig oskyldig eller nånting sånt utan bara för att kasta så mycket skit på denna snuten jag bara kunde... Det funkade... För en vän till mig som är polis fick senare mitt brev skickat till sin dator via intranätet och han berättade att det satt kopior av brevet på nästan varje anslagstavla... Polisen blev utskrattad av sina kolegor... Min hämd var fullbordad!!!!!!! |
netsix |
Vilken nisse, att dom bara orkar ibland /netsix |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.