|
|
|
|---|---|
|
I bästa drifting-anda, vilken diff kan vara rolig att åka med? Om man nu laddar 400-500 hk, vilken diff bör man använda? Finns det flera olika diffar på M5 modellerna o alpinan, eller är det samma oavsett årsmodell?? Det är inte så kul att köra med 525:ans orginal...o dessutom håller den nog inte. //Jocke | |
|
DU måste ju ha diffbroms så det minskar ju möjligheterna lite. Sedan är ju hög utväxling bra då hög toppfart inte är prio så diffen från en M5 E34 innan augusti-94 borde vara ok då den har 3.93:1 i utväxling. Huruvida den har diffbroms vågar jag dock inte svara på - det kan nog någon annan ge besked om. Här är lite utväxlingssiffror för slutväxeln på olika E34 modeller: 540: 2,93:1 M5-95: 3,23:1 M5<8/94: 3,91:1 B10 3,5: 3,73:1 Biturbo: 3,15:1 |
|
| M5 fanns nog inte utan diffbroms tror jag, jag har åtminstone aldrig sett någon i alla fall. Men det är bara 25% broms, vilket kanske är för dåligt för drifting. Stoppa i en lamell till så blir det ca. 40%. | |
|
Det lät bra det där med 40% det fattar jag, men hur går man tillväga med en sån uppdatering rent i praktiken? ursäkta att jag är lite trög, men har aldrig behövt tänka på såna operationer i mina bilar förut.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.