AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

handdtag uppbrytet på e34.

jag fick inbrott i bilen igår.
en första överblick av innehållet i bilen så såg jag att mina brända cd skivor var borta... jag tyckte till en början det var smått roligt att tjuven fick min udda skivsamling - den uppskattas inte av särskilt många. ;)
dock upptäckte jag jag snart att mina rayban solisar saknades också och det var inte lika kul.

skitsamma... jag undrar hur man gör för att byta plasten som är runt handtaget på bildörrens yttersida. inte den plasten man drar i för att öppna dörren - utan den som är ovanpå och kring låset?
är det bara att bända loss med lite våld?

hoppas på svar.
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Tjena!
Plasten du pratar om sitter fast på insidan med hjälp av ett plåtbleck.
Ta loss dörrsidan & skjut plåten i sidled så får du bort den...
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
HUr tog de sig in?
Larm?

*BAWORAK*
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!!
Du behöver inte ta bort dörrsidan. Det finns en liten plast-expanderplugg i bakkanten av dörren som täcker "plåtblecken" lite pilligt men går fint. Skrev nyss ett detaljerat svar på detta, kan bara inte hitta tråden......
Sök.

IAf. så trycker du in plåtflärpen i dörrens riktning för att få loss plasten. sätt dit en ny och sedan dra ut plåten-det är detta som är pilligt, men definitivt mindre arbete än att ta loss dörrsidan. Du måste använda någon form av vinklad instrument för att dra ut flärpen med, själv använde jag in-sex nyckel av lämplig storlek.

MVH:
SAkke
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Här var det:

Länk

MVH:
Sakke
tackar!
nej har inget larm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.