|
|
|
|---|---|
|
Nu känner jag mig verkligen dum :( Men vilken är spindelleden? Dom klagade på bes. att busningen var kass.. Länk | |
|
Tjena! Det bilprovningen klagade på var antagligen den spindellled som går ut från bromskivan till höger på din bild. Dom skulle ha preciserat sig till dig. Ett tips: Nästa gång du besiktigar....var med även under bilen. Dom kan vara lite tjuriga men smöra lite för dom & påtalar hur duktiga dom är så får du säkert följa med lite närmare när dom går över din bil. Jag är som en hök efter dom när jag besiktigar min bil. Man är väl nyfiken. |
|
|
Jag var med och han visade mig tydligt, men minnet är inte som det ska :( Det glappde frisk med när han visade men nu när jag svänger och liknade ser jag inget glapp.. |
|
|
Hej igen! Lyft upp bilen på ena sidan & ta tag i däcken & skaka. En god vän är till god hjälp. Glappade det friskt så kommer du att se det även här. Hoppas det går bra. |
|
|
Ahh tack :) Ska ut nu och ta tag i alla bes. prob. :) |
|
|
tarkan: Spindelled och en "bussning" är två olika saker, "bussning" heter lagring enligt Vägverkets nomenklatur. Spindelleden syns inte på din bild. widwhall: Jag har svårt att tänka mig någon som blir "tjurig" för att kunden vill vara med under besiktningens gång, det brukar snarare vara uppskattat. Det är mycket enklare att kunna peka och visa direkt än att försöka förklara i efterhand. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det står iaf på bes. papprerna "Spindelled, vänster, glapp." Och det han visade mig var en busning som var kass, därför det glappade. |
|
| var med om det på en volvo 850 igår, hade fått 2 på glapp i spindelled när det var en bussning som var kass. slött av bes! | |
|
tarkan: Är det spindelleden du fått anmärkt på är det den du ska byta, ingen bussning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| tydligen ingen som läser mitt inlägg!! | |
|
dd det finns säker många som läst ditt inlägg så du behöver inte vara ledsen för det. schnellfahrer |
|
| mika!! du läser tydligen inga inlägg alls! jag försökte bara tala om att även om man får en 2 på spindelled kan det vara bussningen som är kass! finns ingen anledning för dig att låta förarglig, det finns det andra sidor för! | |
|
DD: Ta det lungt fan..ingen är arg? Tack för alla svar och alla bra info :D Detta kommer lösa sig.. Autopower äger! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.