|
|
|
|---|---|
|
Varvtalet sänks 500-1000 RPM hela tiden på alla växlar i hastigheter under 100km/h. I måndags lämnade jag in bilen på BMW verkstaden i Mölndal/Göteborg för ett PRISFÖRSLAG. När dom sedan ringde mig hade dom bytt tändstift och olja i lådan. Prislappen hamnade på 5.500kr, varav tändstiftsbytet kostade 3.200kr (!) Allt detta trots att jag bara bad om PRISFÖRSLAG!!!! BLUFFVARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
|
WHAT?!? Jag skulle INTE betalat om det var ett prisförslag jag ville ha! 3200 för tändstiftbyta, dem måste ju skoja! Betala inte, begär en specifierad räkning och se vad fan dem har gjort. 5500 kr tror dem man har det i bakfickan eller? |
|
|
Det är bara vägra att betala och få be att se på arbetsordern som du skrivit på. Ingen arbetsorder = inga pengar. På BMW Group Solna (där jag lämnar in bilen) så måste man skriva på arbetsordern för att de skall ta i bilen. På den står klart och tydligt de som de skall göra och maxpriset där de ringer om de behöver konsultera dig. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Berätta gärna vad dem säger och hur dem motiverar 5500 kr! Ska bli intressant att se. | |
|
Oljebyte av automatlåda = ca 3000 kr vad jag vet. Sen tändstiftbyte inkl arbete och moms 5500 kr är inte orimmligt. [Bilen] Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.