|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa! Detta är mitt första inlägg här, verkar vara trevligt å kunnade folk här. Är snart BMW ägare (på fredag ska jag hämta min 318 touring -03) å planerna är ju förstäs i full gång. Första steget blir ju å uppgradera däck å fälg. Har i å med detta en del frågor som jag hoppas få svar på. Är det står skillnad på 18" och 19" (vill minst ha 18"), i fråga om komfort, vägljud, bränsleförbrukning osv? Bilen i fråga e ju ingen värsting så jag vill nog ha ganska smala däck typ 225/40-18 el. 225/35-19 så det inte blir så trögt ÄVEN om det är snyggare med bredare bakfälg/bakdäck Tack på förhand för alla åsikter... Mvh Joel, förmodligen inte min sista fråga här... (ps. postade detta meddelande i 3-serie forumet också men det gav inte så mycket respons...) | |
|
Joel Persson Jag började med 17'' på min E46 Sedan. Tyckte det var för klent och bytte till 8,5x18 BBS CH med 225/40-18. Körningen blev lite stötigare, bränsleförbrukningen ökade lite, cirka 0,2l/mil. Jag bytte dock från Bridgestone till Dunlop SP9000 och ljudnivån minskade faktist (hatade mina gamla däck...) Nu kör jag 9x19 med 235/35-19 Dunlop Sp9000 vilket jag tycker är helt ok. Jag måste nog ha vant mig vid 18'', för att jag känner ingen större skillnad i komfort mellan 18 och 19 tum. Bränsleförbrukningen ökade lite men visuellt ser det lite trevligare ut med 19'' :) Mvh www.stylabilen.se |
|
|
tack för åsikterna... jobbar du på stylabilen.se? isåfall har jag mailat er om lite prisfråger... |
|
|
Joel Det är jag som har Stylabilen.se Jag väntar på svar från BMW, mailar priserna direkt :) www.stylabilen.se |
|
|
när du ändå är här, funderar på ett m-paket till bilen. Men frågan e hur stort jobbigt/dyrt det blir. Vet du folk som lackar/monterar billigt. Färgen är antrazitgrå. Vill ha helackat i så fall (alltså även listerna på kofångarna och på dörrarna) Tack på förhand. Mvh Joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.