|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dom flesta har säkert uppgraderat sig till nyare bmw eller tvärtom. Saknar ni dom bilarna ni inte äger längre? För mig är fallet så. Fast jag trivs och älskar den bil jag har så skulle jag kunna tänka mig gå tillbaka till e34 tex en 540 från 95-96. Suget efter v8 saknas inte, man vill ha en sådan igen. Fast e36:an är modernare så skulle jag kunna tänka äga mig en e34 igen, tycker ni det är konstigt? Eller är ni likadanna som jag? MvH Bmw 4-ever | |
| Jag saknar inte min gammla BMW.Oftast är det så att man köper nyare,bättre bil som gör att man inte saknar sin gammla.Men jag har tänkt massa gånger på min gammla bmw:) | |
|
Hehe..Ska man handla "ny" BMW igen så bör den ju vara>>>Snyggare,snabbare,bättre än de man har så man slipper ångra sig..Jag har inte hittat någon dylik ännu ;) Ok,visst skulle jag kunna tänka mig en M5 E39,E60,E34 eller någon form av Alpina eller varför inte en 850i eller 850csi(för att fläska på riktigt :)),men för min del krävs ett visst "medhåll" från sambon också :) Jag saknar inte någon av mina sålda BMW's iaf,kan ju bero på att jag inte sålt min M535.a ännu ;) Mvh Janne. |
|
|
Jag sälde min för en dryg vecka sedan...och saknar den väldigt mycket... Och avskyr verkligen att åka tåg...speciellt att behöva passa en viss tid... ;) / Mvh Joakim Min fd: Länk |
|
|
Jag saknar min första BMW, en 320i Touring 01 - lagom snabb, lagom snål och väldigt elegant i sin mörkröda metallic. Jag och hustrun körde många och långa bilsemestrar med den=glada minnen. 330:an kommer jag mest ihåg som arbetshäst, tjänstebil som den var. Egentligen var bilen bättre än 320:an, men eftersom de rosaskimrande minnena är förknippade med den förra, den blev liksom en del av familjen...så är det den som jag saknar. Lite grand. |
|
|
När jag sålde min 525i -91 och skaffade en Audi Avant saknade jag BMW´n djupt och ångrade mig, fastän jag hade och ännu har min 320/325. Sorgen är nu väl dämpad sedan en vecka tillbaka då jag bytte bort Audin mot en 530iT. 318iS -88 saknar jag också. Oslagbar kombination av körglädje och ekonomi, den hade varit perfekt att behålla som vinterbil då 320/325´n står avställd. ------ BMW CS #04839 |
|
| av dom ca 35 bmwna jag haft genom åren saknar jag nog mest 3.0 si och en 528 82, äldre bilar förvisso, men tusan så mycket roligare bilar på den tiden!! | |
|
Jag kan sakna min gamla 325i E30 från -90. Det var en sån där riktigt kul Go-Cart -känsla i den. Det är det ju i Z3:an också. Minst lika mycket och dessutom taklöst, men... Jag hade velat haft bägge ! Jag känner inte alls samma saknad till någon av de Audis som jag har haft och som också har varit entusiastbilar. Men det är inte alls samma körglädje. BMW kan verkligen konsten att konstruera körglädje. |
|
|
Jag saknar min E30 325 -87 den blev stulen och lever väl sina dagar i nån baltstat. På den tiden fanns det inte så många häftigare bilar. E46 323ci -00 kan jag sakna ibland, den var grymt snygg. Keep Your Distance! |
|
|
Jag saknar alla BMW jag sålt, ångrar mig djupt varje gång det blir ett annat märke även med nyare bilar. Har för övrigt någon sjuklig fixerig vid e34 som jag inte lyckats bota riktigt. -Phil |
|
|
Saknar min gamla E32:a. Jag har sett den för inte så länge sedan och ha begäret fanns kvar....Kul att den var vid liv. Även min gamla M535:a finns kvar, lite skabbig men ändå. Gr8ride |
|
| Saknar min första E30. Längre fram i vår skall jag nog försöka få tag på en 318is tror jag, om det nu går att få tag på några fina fortfarande | |
|
Jag saknar min E30 ibland. Mest är det nog för att jag just nu inte har någon bil alls. Det är hemskt att behöva åka buss/tunnelbana. Tider som ska passas, försenade avgångar osv. Usch. Man känner sig otroligt låst. Får dock se om jag skaknar henne när jag skaffar ny bil. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hehe, saknar ni era E30isar? Jag med... måste vänta en hel kvart tills det är dags att fara iväg igen.... ;) |
|
|
saknar min diamant svarta M535i -85 i bland Länk ,Länk , var till och med på väg att köpa tillbaka den en gång :-) Lelle BMWCS 03900 |
|
| Lelle: Förstår dig. Fin bil, det där ! | |
|
tack den var go så den var, gick för j-vla gott rent ut sagt :-) sexan hördes mer i dom äldre bmwerna med:-) Lelle BMWCS 03900 |
|
| Ja, det var en... renare körglädje i dom äldre modellerna. Jag antar att det är all ny utrustning som har kommit som liksom... Ja, som gör att närvaron minskar, eller vad man skall säga. Dom äldre modellerna är mycket råare, typ. Mer basic. | |
|
ja det håller jag med om där, är lite sugen på en m3 e30 i bland att ha som entusiast bil bara och nån billig Bmw som bruksbil, men får se hur det blir med det, far ju igenom en del ideer i huvudet när det gäller bilar.. ingen dum bil du verkar ha heller där, varit lite sugen på z3 2,8 i mellan åt fast coupen:-) Lelle BMWCS 03900 |
|
| Jag saknar min E30 325 Touring -89... Bilen var i riktigt gott skick... Ingen rost nånstans och alltid underredsbehandlad osv... Som någon tidigare sade... en riktig gocart-känsla:) e30 rules... | |
|
Jo, man har ju en hel del idéer vad det gäller bilar ! *s* Jag har haft samma funderingar som du, fast tvärtom. Jag funderar lite på att köpa en E30 325:a för 20-25 000 att ha som vinterbil/lekbil. Jo, Z3:an är kul ! Fast det är mer rejsing i coupén, det är det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.