|
|
|
|---|---|
Rette |
Min motor är en m20b23 -82 På min luftmängdmätare kan jag läsa följande: 0 280 202 031 under en svart rad bara, där det oftast brukar stå en till siffer rad? Vad säger det? Hur vet jag vad för andra luftmängdmätare som fungerar till min motor? Självklart en från en likadan bil, men min motor går nämligen inte som den ska och lmm kan vara boven i spelet. Kan man från nummret på lmm säga vad den ska sitta på för motor? Hoppas ni förstår Mvh Fredrik |
|
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar och de siffror du anger leder inte till någon reservdel i ETK. Men om jag inte missförstår dig helt så vill du veta vilka modellers LMM som passar till din bil eller? Om ja, så har du i din bil enligt ETK (jag behöver egentligen de 7 sista tecknen i ditt chassie# för att vara säker på att det blir rätt) en LMM som har reservdelsnummer 13621710546 . Denna LMM sitter på alla: 320i 520i 323i som är tillverkade mellan sept-85 och sept-87 och som saknar katalysator. Se även dessa länkar för mer information: Länk Länk Jag hoppas att det hjälper dig något. ___ Vagnparken: Länk |
|
Rette |
Okej, för det första tack för svaret Mugge! Ska försöka förklara mig bättre.. På min luftmängdmätare står det följande sifferföljd: 0 280 202 031 När jag kollat på andra luftmängdmätare från t.ex. en kompis m20b25 -87 så står det 0 280 202 031 + en rad till siffror under. kan detta bero på att min är k-jetronic och hans är motronic? Jag har alltså inte den där andra raden med siffror. Ska gå ut och kolla chassinummret imorgon bitti när jag är vaken :P skulle ha tagit ett kort på lmm men min 1.3 mpix mobilkamera duger tydligen inte för att få tillräckligt bra skärpa. Det skulle vara guld om jag fick reda på vilken bil och vilka årsmodeller jag kan ta en lmm från. Mvh Fredrik |
|
Slår du in ditt regnr här: Länk så får du fram ditt chassie# ___ Vagnparken: Länk |
|
Rette |
ah, det har jag aldrig tänkt på, tack! Lmm nummer: 0 280 202 031 Chassinummer: AK310609560872 |
Rette |
vet inte om det spelar roll när man kollar på reservdelarna men den är reggad som 318 men det sitter m20b23 i bilen |
|
När man slår in chassie# 9560872 så får man upp en 2 dörrars 318i M10 som är tillverkad sept 1985. Den LMM som monterades på din bil från fabrik har reservdelsnummer: 13621279664 och den passar inte till M20 enligt Länk Vad sifferkombinationen 0 280 202 031 betyder kan jag tyvärr inte få fram men det matchar inget reservdelsnummer på ETK. Så jag kunde tyvärr inte få fram något vettigare än det som jag skrev i mitt första inlägg. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
0280.... numret är ett bosch nummer och du hittar bosch reservdelskatalog för bilar på: Länk där kan du skriva in numret och sedan använda menyn nertill för att se "fordonslänkar" för vilka fordon som har samma luftflödessensor som bosch så fint kallar den... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| som sagt tidigare, 0 280 är boschnummer och det andra nr kan vara bmws eget nr, så är det på nyare bilar iallafall. | |
Bmw Leffe81 |
Rette om du vill så kan jag kolla jag har två lmm liggandes till en 323, den sista har enbart gått 500 hundra mil. Sen blev dte skrot av bilen=(( |
Rette |
Tack för svaren, nu har det blivit lite ljusare :) Bmw Leffe81, ja gör gärna det, vad har du för siffror på dina lmm's? Vad ska du ha isf? |
|
Tjena.. jag har en luftmängdmätare med Bosch nr:0280202025: till salu om de skulle passa?? |
|
Rette |
Hej, nej tyvärr är det inte en sådan jag är ute efter Tack ändå! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.