|
|
|
|---|---|
|
Man läser mycket om folk som påstår att man inte ska ha LMM:en på trycksidan så ja var tvungen att testa: Länk Jag kan nu konstatera att ha LMM:en på trycksidan fungerar grymt bra... Fjädern fick dock spännas upp rejält (läs: som fan) för att bilen inte skulle gå fett vid halvgas på låga varv samt att gasrepsonsen var helt kass... trampade man fullt från tomgång så dog den nästan... Nu med stenhårt spänd fjäder i LMM:en är det gasrespons som vilken Kawaski 125:a som helst och bilen går snällt som ett lamm vid gubbkörning. Pillade upp laddet lite väl... 1bar Hade vägen o kolla på ju... de sköt dock på duktigt... inga hörbara spikningar... dock lär det ju inte hålla så länge... håller mig på 0,5bar ett tag nu... Vill inte blåsa packningen innan Elmia.... _______ /Chrille Länk | |
|
DET går till ock med på en gammal k-jet...en sån där LMM modernare måste ju funka bättre. är bilen orginal för övrigt? |
|
|
Hallou! Jag tror att jag testar trycksidan oxå! Blir lite mer plats där,och lite snyggare med bara ett stort filter framför HX35an. Ska man inte ha dumpen efter lmm? MVH Sandor S. |
|
|
Setupen är: Mitsu TD04-16T Saab 9000 IC 340cc Spridare Progressiv BTR I övrigt är motorn orginal. _______ /Chrille Länk |
|
|
BMWIggen: Nej dumpen skall med fördel sitta innan LMM. annars dumpar man ju ut redan uppmätt luft.. _______ /Chrille Länk |
|
|
deejaywasp: Har du gjort nåt mer med lmm-en? MVH Sandor S. |
|
|
Det är en 535 LMM ... glömde skriva det ovan.. _______ /Chrille Länk |
|
| tja.. tänkte bara göra ett inlägg.. nu har jag inte testat luftmängd som wasp har gjort. men antar att det funkar.. ville mest säga att för dom som tvekar så kan man även köra med luftmassemätare på trycksidan.. körde så i två års tid.. inga problem. | |
| bara en fråga om man sätter Lmm på trycksidab borde det ju räcka med en 528 Lmm ,,, å sedan 535 spridare,,, iuf är det en 323 jag funderar på att mecka detta på?.. vad tror ni experter?. | |
| tvivlar på att det går bra att åka med 535 spridare om du ska åka turbo då dessa inte flödar så mycket? | |
| typ alla dom åker e30 med 0.5 i ladd... "budget turbo"... 535 spridare och Lmm,,, | |
| jaha okej, då har man lärt sig ngt nytt då:) | |
|
Tja... Lyfter denna lite igen. För skoj skull prövade ja sätta LMM.en på sugsidan vilket absolut inte fungerade alls. Bilen bara fetade o surade oavsett spänning på fjädern, den gick bra på tomgång men så fort man gasade så bara hällde den in soppa så nu sitter den på trycksidan igen. Konstigt att de verkar funka för andra o ha de på sugsidan??! _______ /Chrille Länk |
|
| Har också kört en hel del nu med den på trycksidan, funkar bra. Men funkade lika bra på sugsidan för min del.. | |
| Alla bilar jag sett med original turbo och LMM har den på sugsidan. Jag har hört att man inte ska ha trycksatt LMM, men jag hade det på min M3 turbo utan problem. Jag körde den iof bara c:a 300 mil innan jag sålde den, men det funkade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.