|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Länk Mkt tacksam för svar.. Lars |
| Har haft 14 ägare | |
Lars Jakobsson |
Hur mkt är den värd? Nån som har en idé? |
|
Har sett den "in action" ett par gånger och även på nära håll när den varit med på våra utställningar och den är i fint skick på lack. ser nästan ut som om den ganska nyligen är omlackad, men jag vet ej, kanske värt att kolla dock. Inv. kommer jag inte ihåg skicket men jag har för mig att det inte va skinn i den iaf. Ägdes av en annan kille i somras om jag minns rätt. Mycket "vet ej" mm. från min sida. Så lägg inte för mycket tyngd på det utan att kolla upp det. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Enligt Bilpriser.se så ligger en "normal" coupé på runt 80-90 tusen. | |
| Bilen rullade i Norrtälje länge tidigare, polaren körde streetrace mot dåvarande ägaren många gånger då var den orginal iaf, jag kollade på den och hela bilen är omlackerad det var färg på lite överallt på den, den är inte fullutrustad på nåt sätt den saknar bla skinn osv. Den finns med i galleriet på 2 ställen med olika ägare. Vill minnas att jag sett den stå och börna en hel del också. Mer än så vet jag inte. | |
|
Jag skulle ju också bli skeptisk redan när man läser i annonsen att 286 hästars maskinen skall leverera 320+ HK pga sportavgas och chippning. Kan han lämna mätningsintyg på detta, visst! Men fortfarande är det en motor som inte var anpassad för den effekten från början. Frågan är ju vad du Lars vill ha för typ av bil. Är du ute efter något som är trimmat eller vill du ha en bil som kanske är bättre vårdad? Jag skulle ju tippa på att bilen är omlackerad.. Min -95:a med c:a 9000 mil på mätaren har jag blivit tvungen att lackera om motorhuv och spoiler pga stenskott, så att ha en äldre bil i toppskick brukar oftast vara mycket svårt utan omlackering! /Marcus |
|
Lars Jakobsson |
Tack för alla tips.. Darklight>>Jag ska inte köpa den, men han vill byta den mot den gammla dieseln jag har... Ska lämna besked idag, är så osäker bara vad som kan vara lättast att sälja..dvs ska jag byta till mig M3:an och sälja den nu i vår eller vad..... Det blir bara nån tusenlapp imellan och ska behålla fälgarna... Så vad säger ni? |
|
Jag skulle utan att tveka behålla din bil. Nu vet jag ju inget värde på din bil, men om det bara är någon tusenlapp som skiljer värdemässigt så behåll din. Att sälja en M3 är inte lätt. Skulle du byta till dig den bara för att sälja vidare så skulle jag utan tvekan avråda dig! Om du däremot vill ha bilen ett tag innan försäljning så kanske det är en annan sak, men du kommer ha stora problem att sälja bilen när den dagen kommer. M3'or av tidigare årsmodeller finns det många av och nu när försäkringarna är som de är så kommer man nog fastna med bilen längre än vad man tänkt. /M |
|
Lars Jakobsson |
Enligt "bilpriser.se" så ska det skilja mellan 10-15k i värde till M3:ans fördel.. Min har ju börjat gå ett par mil, ungefär dubbelt mot M3:an...frågan är hur länge grejerna håller... Kollar man sen på vad dieseln kostar nu så känns det som den tappar mer och mer mark... Tänkte väl i så fall ha kvar M3:an i vår iallefall och sälja i sommar... Fan inte lätt...:? |
| Hur svårt skall det vra att fatta, Järnet håller så långe det är intakt... men gummit mattas ut, sluta lipa, byta det som är trasigt och kör (med VÄNLIG hälsning) Magnus | |
| om m3:an är fin ska du byta tycker jag, du får mer pengar för en m3 än din 325 diesel, speciellt om den gått hälften så långt. | |
Lars Jakobsson |
Jag bytte...för dom som undrar.. Så det vart första M3:an för mig :P Skön bil, lite små fix, men det är bara kul :) Tack för alla råd! |
|
min svåger har ägt den ,, gick grymt bra |
|
Lars Jakobsson |
Memmo>>Det va som f...när var det? Jo...den går fint, och låter fint med :P |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.