|
|
|
|---|---|
|
hej! kamremmen gick av hos min 518i -90 jag köpte grejer och byte enligt bruksanvisningen av kamremmen men startas inte motoren. jag tror kamaxel ställningen är inte korrekt. jag tackar om få hjälp och upplisning.gärna med bild. | |
|
Förmodligen har något mer skadats, t ex krökta ventiler. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| om remmen går av på den motorn så fördärvas minst avgasventilerna enligt egen erfarenhet!fick byta alla! denna motorn gick i princip på tomgång när det hände, kör man med den så händer säkert mer. | |
|
jag tackar för de svar jag fick. men det ser inte ut någon skador eller fel på ventilerna inne i ventil rummet. motoren har kompress på alla cylinder. problemt är på fördelarens ordning stämmer inte med de cylinder som är i kompress |
|
| då har du haft en fruktansvärd tur! | |
|
Det är inte så att remmen är felkuggad eller att tändlägesgivaren inte är intryckt i skarvstycket . Grundinställningen är bara på två märken , på remskivan OIT ska mot ett streck på transkåpan. Kamdrevets märke sak mot ett ritsmärke på toppen . Märket på toppen sitter ungefär kl 2 när du ser toppen framifrån. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.