|
|
|
|---|---|
| 520i -88 När jag åker så rycker bilf_n till då å då, när den står på tomgång så dör motorn nån sekund sen rusar den upp å går ner till normalt igen, åkte med den å den dog startade inte när jag hade växel i i ca:100-140 vred av nyckeln å vred på den igen å den hoppade igång, troligtvis nått tändfel, är det nån som varit med om felet jag beskriver, HJÄLP ska till sälen på torsdag med bilen. | |
| Kolla tändkablar osv. En av mina tidigare bilar dock en opel (tyvärr) gjorde likadant, då var det LMM som var felet | |
| har samma problem med min ibland, fast den stannar inte, har du möjlighet att låna en lmm så gör det, ett vanligt fel, fast det kan vara annat med såklart! | |
| lmm vad är det | |
|
LMM = Luft Masse Mätare eller Luft Mängds Mätare beroende på vilken sort som sitter på bilen. ___ Vagnparken: Länk |
|
| Jag kom på det sen vad det var för nått, jag har kollat den å den är hel, så det måste vara nått annat, det kan inte vara tändkablarna då motorn dör å sen kommer igång igen | |
| kollat den hur? annars kan det vara nåt med elektroniken kanske. | |
| Tänk dig att du sitter å kör å någon vrider av nyckeln å tillbaka snabbt en gång så blir rycket jag har i bilen, det låter underligt om det skulle vara lmm. | |
|
Prova ta en elkabel 2,5 mm finns att köpa på mackar) ca 1 m lång och med krokodilklämmor på båda sidor! Sätt fast en klämma på motorn så den jordar och så den andra på batteriet eller generatorn! Har haft samma fel och det var jordfel, bara att byta jordfläta mellan motor och schassi! Finns ibland två jordflätor så byt båda! Kostar ca 50 kronor! |
|
| har precis samma symptom som med"tändningsnyckel" men min kan gå bra i en vecka mellan varven, det som är det konstiga. | |
| Inte exakt samma symptom, men liknande iaf hade en tidigare 520 -89 jag hade, det var kabeln till kamaxelgivaren(om de nu var så den hette) som var trasig och glappade | |
| Har gjort en diagnostest på bilen i dag å den hittade inte ett enda fel, datorn sa 0 fel å det tycker jag är konstigt men men vad gör man när man bara ska till fjällen då är det bara att chansa, man blir väl stående uppe i lapph_e, fortsät denna tråd för att eventuelt kunna lösa problemet, tackar tackar. | |
| Kollade du jordflätan? Det felet visar sig inte på diagnos om inte bilen just då går dåligt! | |
| Jag har inte hunnit kolla jorden, köpte en till -88 e34 520i för 1000:- så då kan jag plocka lite delar å prova med | |
| Det var fördelarlocket som orsakade ryckningarna | |
| Jag har exakt samma problem med min 525 -91. men endast när den är varm. den rycker när man ska köra iväg från stillastående och kommit några meter sen ibland när man håller jämn gas. oftast mellan 1500-2000 varv. Borgnes lösning var fördelarlocket, men hur blir det på min, finns ju inget fördelarlock är det någon tändspole då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.