|
|
|
|---|---|
|
Länk Mycket pengar men om man får ner den en bit? Det är ju så gott som en ny bil. Eller är det bara en dum affär där man kommer förlora grymt med pengar? Den är uttagen sent så garantin och vagnskada har man över ett år till....men det var just det med värdeminskningen... | |
|
Den där bilen blir en dålig investering i princip oavsett hur man än gör. Köper du den för att ha den i 10 år så kan köpet kanske gå ihop försvarbart ekonomiskt, inte annars. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag anser att det är en usel affär. Inte för att det är något fel på bilen ifråga, men vi pratar trots allt E90-nivå (dock "bara" 320-325) på priset och vilken modell som kommer stå sig bäst prismässigt är inte så svårt att lista ut. Vill du absolut ha en E46, leta efter en äldre/billigare som du inte förlorar så mycket på ekonomiskt. |
|
|
Håller med ovanstående. Dyr affär. Även om bilen är mycket trevlig. |
|
|
När jag var inne på BMW Göteborg förra veckan hade de en fin BMW 330i sedan som var uttagen i maj eller juni 2004. Den skulle de bara ha 249.000kr. Den var stålblå, dock hade den inte M-sportpaket. Men den var i fint skick. Kolla på www.goteborg.bmw.se |
|
| Glömde skriva att den hade gått 2.500mil | |
| För dyr tycker jag men riktigt fin, snyggare än så blir nästan inte E46 sedanen. | |
| Allt handlar ju om personliga preferenser. Du kan säkert få ned priset 10-15 tkr. Själv skulle jag nog leta efter något med 3000 mil. Där kan du idag hitta fina 330 för ca 200-230 tkr. Det är inte heller riktigt bra (den tappar fortfarande rejält under de första 1-2 åren) men med mer mil blir det andra problemet istället. Det är liksom bara att välja, pengar och preferenser avgör | |
|
Frågan är ju vart dom ska ligga om man ekonomiskt sett ska göra bästa affären. Nu har jag ju inte som mål att tjäna pengar på mitt bilägande, är man rädd för att förlora pengar ska man nog inte köpa bilar. Men allt har väl sin gräns. Den är uttagen 20040716 och har väl då vagnskada och fri service till 20070416. Men en förmånlig finansiering kan man få en hyffsad månadskostnad, där det förutom bensin bara tillkommer 600 kr i försäkring första halvåret via originalförsäkring och BMW står för de 3 första. Tycker inte man kan jämföra denna med E90 320/325 då denna är några snäpp värre i mina ögon. Får väl ut med en 100tkr till för E90 330. Nu tycker väl några att den är inget att ha då den saknar schiiiin och navi men det är inget jag prioriterar. Men visst är det ett högt pris....det får man ju nästan en kåk för här i norrland :) Men det är inte lätt när bildjävulen är å hälsar på.... Vad vore ett rimligt pris för denna då för att inte helt skita i det blå? Kommer den att rasa ner mot 200´ inom ett år? |
|
|
Skulle lägga mina pengar på ngt annat. 330 är lite slö i mitt tycke och den du kollar på kommer tappa ordentligt i värde. Allting beror ju på hur mycket pengar du tycker är försvarbart att tappa. Du kanske tycker nybilskänslan är jätteviktig och då funkar den ju. Skulle själv lägga denna summa på exempelvis en MB C32 amg som jag provkörde och tyckte om. Om allt går som jag hoppas övertar frugan Bmw:n så att jag kan köra C32 under senare delen av sommaren. Som sagt 330:n är lite väl mycket standardbil som iof funkar om man kör helt lagligt, alltid. |
|
|
tycker du verkligen att 330´n är slö? Någon M3 är det väl kanske inte men att kalla den slö är väl att ta i lite tycker jag iaf.. Är du missnöjd med din eller? |
|
|
Det är nåt åt det här hållet jag tänker på Länk. Nu verkar just denna lite för billig (anar något skumt) men som jag sa kan man hitta bra ex för drygt 200 Hälsn Per |
|
|
Hade en 330i Touring -03 i två år, en mycket sympatisk bil! Slö var den absolut inte, men den saknade det "klipp" och spontanitet som ex. en Alfasexa ger Å andra sidan hade den en massa andra bra sidor - tog man det lungt så kunde man tro att motorn var helnykterist - det blev inga större dramatiska scener vid macken. Och E46:an är i mitt tycke en väldigt vacker bil! Jag håller inte med att den skulle vara ett felaktigt köp - är du ute efter de prestanda som 330 E46 ger så måste du upp i 330 E90, och då är det hela andra pengar. Personligen tycker jag att en 330 E46 ger så mycket mer än en 325 E46 och är mer än väl värd den prisskillnaden. |
|
|
Nu jämförde Utlandsfantomen med en MB C32 AMG och då är 330i slö. Flåklypa |
|
| Men att jämföra på det sättet verkar faktiskt inte så vettigt. En M3:a är förbannat slö jämfört med en F1-bil, men jämförelsen faller förstås på sin egen orimlighet. De flesta skulle nog inte kalla en 330 för slö | |
|
Tycker att det bara finns ett sätt.....tänk på hur länge du ska ha bilen, ungefär va du kommer få för den då och om du kan leva med vad den tappar då e det en bra affär! :) BMW for the man inside you! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.