AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
936

Vill testa polermaskin

pe
26
peter399
320d -00
Hej !

Jag har precis fått en Bosch PEX 400 AE

Länk

i present och undrar om
jag kan använda den på BMW:n till polering och vaxning etc ...
Det är ju en excenterslipmaskin med både roterande och oscillerande rörelse och inställbart varvtal. Det är ju i alla fall en Bosch för 900 spänn och ingen biltema eller liknande....
Vad säger ni? Kan den användas för bilvården? Hur gör jag med polishen/vaxet, lägga på för hand och polera med maskin eller ska jag både lägga på och polera av med maskinen?

Hälsn. Peter
i ärlighetens namn tror jag en maskin från biltema eller rusta med dubbla oscillerande "huvud" är betydligt bättre lämpad för ändamålet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Går alldeles utmärkt! Själv har jag en blå yrkesmaskin av samma fabrikat (GEX...) det enda Du får passa är att inte lyfta den från ytan med motorn i gång för då "gasar" den upp i varv med resultat att Du blir nedstänkt av vax...=) Kör heller inte för fort, typ 2-3 på ratten, annars kan Du bränna vaxet. Jag tycker det är enklast att polera (=lägga på polish/cleaner) med maskin och ta bort med polértork för hand och även vaxa för hand. Ska man poléra vax med typ lammullshätta eller liknande så blir det bara kletigt, tycker jag. Och inte för stora ytor åt gången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.