|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa! Detta är mitt första inlägg här, verkar vara trevligt å kunnade folk här. Är snart BMW ägare (på fredag ska jag hämta min 318 touring -03) å planerna är ju förstäs i full gång. Första steget blir ju å uppgradera däck å fälg. Har i å med detta en del frågor som jag hoppas få svar på. Är det står skillnad på 18" och 19" (vill minst ha 18"), i fråga om komfort, vägljud, bränsleförbrukning osv? Bilen i fråga e ju ingen värsting så jag vill nog ha ganska smala däck typ 225/40-18 el. 225/35-19 så det inte blir så trögt ÄVEN om det är snyggare med bredare bakfälg/bakdäck Tack på förhand för alla åsikter... Mvh Joel, förmodligen inte min sista fråga här... | |
|
här brukar det alltid förespråkas att använda sökfunktionen först och främst: Länk då hade du fått upp denna: Länk välkommen! Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| har varit inne å kikat/sökt ett par veckor, men är inte riktig nöjd än... | |
|
Hej Komforten är väl inte den bästa med 18" kan väl bli ännu sämre med 19", jag tvivlar dock på att den blir bättre... Det samma kan man väl säga om vägljudet. Här spelar det roll vilket däck du köper. Kolla i däcktest. Skillnader du kommer att märka: Dyrare att köpa 19" däck, Snyggare med 19"(tycker jag iaf). Jag hade 18" förra sommaren men tänker köpa 19" tills i år. //Ztefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.