|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en fråga angående kamaxel till 735 ial 90 det är så att jag måste byta den och undrar hur är det med kvalite på pirat axlar typ febi bilstein är det nåt man vågar stoppa i eller orginal vilket kostar dubbelt så mycket?? Finns det någon som vet nånting om det så vare jag mycket tacksam för snabt svar (bilen skal på verkstad den 28) MVH Dariusz J. | |
Paap Reeder |
Jag skulle vara så fräck och helt enkelt ringa Enem. MVH /// Paap R |
|
Jag bytte på min för snart 5 år och ca 8000 mil sedan. Inga tecken på onormalt slitage än iaf. Byter olja på 500mil och tar det lugnt då den är kall samt kollar oljeröret varannat oljebyte. Köpte alla mina grejor på motornord. Glöm inte att byta vippor samtidigt. Varför skall du byta kam? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Måste byta för att den är så sliten på 1 och nästa cylinder att den knappt öpnar de är alltså nästan runda |
|
| Kom ihåg att samtidigt kolla/byta olje röret som går överkamaxeln | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns inget om heter piratkamaxel alla reservdelar som är tillverkade enligt bilfabrikantens specar eller bättre, är en originaldel oavsett vilken kartong den ligger och var du köper den. Så länge du köper reservdelen från en väletablerade reservdelsfirma så är tillverkaren oftast samma som levererara till Märkesverkstaden/reservdelslagret ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.