|
|
|
|---|---|
|
min bmw läker olja vid vevaxeltätningen (fram på motorn), är det någon som varit med om liknande problem? eller har kunskap om hur man byter detta samt kostnader? mvh ///Micke sugmotor, va gott det låter | |
|
är ganska säker på att det är vevaxeltätningen ska jag väll även tillägga, men finns det fler ställen på den främre delen av motorn som kan läcka ?, kan även tillägga att avgassidan på motorn är ganska oljig, kommer dock inte från topplockspackningen iallafall sugmotor, va gott det låter |
|
|
Ta och dra åt oljetrågs bultarna hela vägen runt,min läckte för att mina bultar på tråget satt löst och för att vara på säkra sidan så la jag på ett tunt lager med MS-polymer runt hela kanten (orkade inte byta packningen) och nu läcker den ingenting. Kanske det är så enkelt på din bil oxå.....testa!!! |
|
|
verkar konstigt om det skulle vara det Tempus_jeho, för det är olja enda uppe vid oljefiltret typ, och framför vevaxeltätningen också ska kolla över detdära imorrn =) mvh ///Micke sugmotor, va gott det låter |
|
| jaha,var det läkage så högt uppe....my mistake :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.