|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har hört att man kan montera BMW 750 bromsok (4kolvs)och skivor på en M535i -86:a (E28). Om någon har gjort detta eller har några tips om hur man ska gå till väga så vore jag tacksam för svar. Micke Kör så det ryker!!! M535i-86 | |
|
Tjenar Micke....så det är tid att uppgradera nu då! Det är inga problem att få dit dom delarna, bara pang på, dvs infästningarna på oken är lika och samma gäller skivorna, du behöver inte heller byta bromsslangarna. Fick du till skivorna när du köpte oken eller? annars så se till att du får tag i rätt skiva, inte dom små 750 skivorna som sitter på dom svensksålda vagnarna utan autobahn skivorna dvs 324x30mm. |
|
|
Hej tack för svaret. Behöver man inte byta huvud broms cylinder? Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
Huvud cylindern är lite kraftigare på 750án, men det funkar utan att byta huvudcylindern, men man får lite okänsligare/svampig pedal. 750án huvudcylindern är ett rent bult on jobb, precis som ok och skiva. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tack för snabba svar. Jag hör av mig när jag är klar och talar om hur det gått. Vi ses kanske på Knutstorp i sommar. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
| Ja, det gör vi alla gånger... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.