AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.320

540 Värdering

Sida 1 av 2
Danne L
Tjena

jag sitter och försöker hitta mig en fin 540 e39 manuell vilket inte är det lättaste

när man sitter och tittar på priserna så får man väl ta dom som lite ca priser eftersom jag gissar att prutmånen på en 540 är ganska stor, kanske inte i klass med 7 serien men nästan?

jag tänkte fråga er var ni tror slutpriset hamnar på en 97/98 med
en bra utrustningsnivå skinn,dubbel klima etc
Det är lite för oprecist för att kunna ge dig en träffsäker uppfattning om pris. Tror någonstans mellan 50 och 100KSEK på den spec du ger. Miltal/utrustning/skick/efterfrågan styr.

Danne L
milalet jag hade tänkt är max 20.000 gärna en bit under
Länka upp någon specifik bil.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tror priset ligger högre än 50TKR. Men jag hade aldrig betalat över 85 om inte exemplaret hade varit väldigt fint. Jag hade tittat på bilar runt 90-95 och sedan prutat ner dem.

/// Viktor

Mer mos till folket
50KSEK går det nog att få en 25000milare för från 96. Ville bara ange spannet.

Danne L
jag har inte kollat sådär in i detalj på bilarna än jag måste först få såld 528 vilket kanske inte blir det lättaste när man tänker på hur svårsålda e39 är överlag

jag hade tänkt hitta en 540 med

manuell låda
dubbel klimator
bmw gsm
skinn
taklucka
buiseness cd
stora färddatorn

sen är det ju en massa småsaker som vore kul att ha men det där är iaf basic sakerna
Är e39or svårsålda? Mer svårsålda än t.ex e34or??
Det ärnof svårt att säga vilken som är mest svårsåld e34 eller e39. E39 betingar i de flesta fall mer pengar vilket normalt sett blir ett hinder runt 100KSEK. 540 är nog svårsålt både e34 och e39 då driftskostnader är viktiga för begbilköpare.

Länk intressant?

Vad innebär svårsålt? Den frågan bör man ställa, att sälja en väldokumenterad 540i inom 1 månad till ett normalt pris är inte svårt för någon med EQ, nästa fråga är vad är normal pris, något som inte går att svara på allmänt, detta eftersom det finns så många faktorer, men något som jag förespråkar är köp en färdig bil, inte en som behöver repareras direkt efter köpet.

Det finns färre fina 540i E34 än det finns köpare, detsamma gäller 6växlade E39: or, jag skulle inte bekymra mig över försäljningen, håll bara bilen i bra skick så kommer köparna stå i rad.

Jag skulle leta efter en 540i/6 E39 med följande utrustning, Klimaautomatik, xenon, läder, det finns just nu en 2äg 98: as Oxfordgrön/svart läder 12550mil för €12500 hos Tysk BMWhandlare.

Mvh Stephan
Stephan brukar veta vad han pratar om vad gäller 540 med manuell låda. Tror att 540i e34 borde vara mer lättsåld till "rätt" pris än motsv e39 eftersom det som Stephan säher finns så får kvar.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Samtidigt drar sunkiga E34 ner värdet lite på fina E34. Helt enkelt att folk har svårt att motivera prisspannet mellan ett bra ex och en häck. Prutargument: Men det finns en likadan på blocket för halva priset...

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
ViccoA; Visst gör dom det, men låt intressenterna åka och kika på dom bilarna, är det värt att köpa en bil för 30-35tkr, där det går att plöja ner 25tkr utan att det märks? En sådan 540i är denna... Länk

Fina exemplar av 540i E34 "troligtvis även 540i/6 E39" går det sälja hur många som helst av, E39: an är det importläge på, det finns många i Tyskland, E34 6vxl gäller det att lokalisera där dom dyker upp, härom dagen blev jag sugen på en Ascotgrön 95: a för €4640 hos Tysk BMWhandlare, den är redan borta(;

Mvh Stephan
Danne L
en tyskimport skulle inte låta helt fel faktiskt jag vet inte om min budget på max 100.000 är nog för att det ska löna sig att importera från tyskland?

det som också är en nackdel för mig är att jag är helt grön på import förutom det jag läst här på sidan
Danne L; Det handlar om att du ska hitta den bil du vill ha, och chansen till det är större i Tyskland, hos den för detta BMWhandlaren Autohaus Schaumberger finns det en välutrustad 540i/6 Sedan inte helt perfekt i mina ögon "lite dyr" men okej och välutrustad... Länk

I övrigt håll koll på bmw.de och deras gebrauchtwaqenborse dom får in vettiga och fina bilar, en 96-97 brukar ligga under €10000 även med läder, xenon och andra trevligheter.

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stephan: bilen du länkar till är chippad vilket ofta är inskrivet i briefet och kan ju ställa till problem vid regbesiktning. Går väl förmodligen att återställa till original i Tyskland och få det inskrivet.

___
//Ulf
Programmer; Det var därför jag skrev inte helt perfekt "jag visste det var något annat, när jag la till lite dyr" handlaren kan säkerligen åtgärda detta om bilen är intressant, självklart är detta ytterligare en detalj som måste kollas, jobbigt för en nybörjare.

Jag hade tagit upp chippningen redan vid första kontakten, är det inskrivit vill jag se TÜV papper på borttagande innan avfärd från Sverige.

Mvh Stephan
Danne L
frågan är ju om man verkligen vågar sig på importera själv när man inte kan ett ord tyska och aldrig har importerat själv samt att bilkunnskapen i allmänhet kanske inte är av högsta klass

låter som en rätt dålig kombination för mig ;)

hade jag haft kunnskaperna så hade jag gärna importerat, billigare samt större chans att hitta exakt den bil man vill ha
Danne L, Har du ingen bilkuning vän/släktning?

Problemet är att du behöver vara omsorgsfull även i Sverige, svårighetsgraden är inte mycket lägre här.

Jag skulle köpa från en auktoriserad Tysk BMW handlare om jag var du, sök av gebrauchtwagenbörse dagligen och ring ner, dom kan Engelska, och låt dom fixa allt, skyltar/försäkring etc.

Mvh Stephan
Ja just det läs importguiden... Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.