AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
787

Körförbud och ombesiktning

fr
26
franXz_
323i -96 Limo
Av någon anledning blev mitt förra inlägg borttaget !?
Ställer frågan igen då, lite kortfattat.
Om man fått körförbud pga att man inte åtgärdat ett fel från besiktningen kan man åka in på en ombesiktning (när felet är åtgärdat) för att kolla upp anmärkningen eller måste man boka ny tid för en vanlig besiktning ?

-- Första bmwn nu :] --
Om tiden för ombesiktning gått ut blir det en helt ny kontrollbesiktning, d v s de kollar HELA bilen och inte bara det man fått åläggande om att åtgärda.
fr
26
franXz_
323i -96 Limo
Okej tack för svaret !

-- Första bmwn nu :] --
Riktigt så illa behöver det inte vara. Köris blir det när en (1) månad gått efter besiktning med föreläggande, men man har en månad till på sig innan det måste bli en hel besiktning. Under månad två har man alltså körförbud men de kollar ändå bara förelagda anmärkningar om man besar inom den tiden.
Precis!
Jag upplyste om detta i den första tråden som berörde denna fråga. En annan forumskribent hade då (före mig) svarat felaktigt och jag tillrättavisade samt meddelade det korrekta svaret.
Personen som svarade fel i inlägget före mig i grundtråden har antagligen fått ett frispel och skrivit diverse osunt om andra (mig) här i tråden eftersom han antagligen blev lite putt när han insett att han hade fel, så det är troligen därför som originaltråden e borttagen.

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
På vilket sätt är mitt svar fel?
Anders N:
Det var inte dig som jag syftade på, om ditt senaste inlägg var menat mot mig...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.