AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.184

Erfarenheter av Fälgkungen.se?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hej alla!

Är det någon som har handlat fälg och/eller däck av Fälgkungen.se? Länk
Erarenheter av detta, såsom leverans, betalning m.m.?
De har ju onekligen bra priser och med däck av "okända" tillverkare kan man få tag på en uppsättning hjul till samma priser som råder på beg-marknaden, så jag funderar lite på detta alternativ. Ska ha en omgång 17" till min nyligen införskaffade 530iT -93 och funderar på denna fälg: Länk Tillsammans med Nexen 235/45-17 blir det 1830kr/hjul.

------
BMW CS #04839

Hans Andersson
Vad jag kan bedömma verkar dom seriösa och visar även tester vad däcken håller för ! Jag tycker du ska handla helt klart ,köpa beg fälgar ? när du kan köpa nya till samma pris och med garanti och du har då felfria =snygga nya fälgar !!! återkom gärna så vi andra får höra din åsikt när du haft dom ett tag osv...

hea
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Jag beställde 16" vinterhjul i höstas av dem.
Rial Flair med hankook dubbade 7400 inkl allt.
Kan rekomendera varmt.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det blev som så att jag istället hittade fina 17" BMW Original Radialeker 32 (tror jag modellen heter) med fräscha Dunlop 235/45-17 på beg-marknaden till ett i mina ögon mycket bra pris. Nu behöver jag bara skaffa navringar så de passar min E34.
Att upptäcka orunda/skeva saker har jag numera inga problem med efter att redan ha gått på den niten till en av mina tidigare bilar... ;) Det är ett tips till alla att dra med fingret runt hela fälgbanan både på in och utsidan då ni kollar på begagnat, en liten buckla eller inslagning märker man direkt, fingertoppen är ett känsligare instrument än vad många vet om!

------
BMW CS #04839

Visa användare
64
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
Hej,
Har köpt fälgar och däck från deras moderbolag/systerbolag (felgen.de) i tyskland. Är en franchisekedja i tyskland, eller åtminstonde en inköpsorganisation för oberoende däckverkstäder, med rätt bra täckning i tyskland, verkar det.

Mkt bra priser, kanonkvalité.
MVH Georg

"... If you think things are under control, then you're not driving fast enough..." (Mario Andretti)
Hej,

Jag har precis köpt fälgar från Fälgkungen i Sverige och kan tyvärr INTE rekomendera dem. Priserna var bra men säljaren en riktig skojare. Han skickade med fel bultar så jag har varit och bytt hos honom 2 ggr nu men fortfarande inte fått rätt. Istället för nya kunde jag få begagnade av olika sort! När jag bad honom skicka nya bultar som han skulle beställa eftersom jag inte var speciellt sugen på att åka till honom en 3:e gång fick jag svaret att han aldrig skulle skicka dem till mig. Tur att man bor i Göteborg där han har sin "verkstad". Bultarna kanske inte är hela världen men attityden hos honom tycker jag INTE är ok.

Mvh

Karl Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.