|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som hittade ett ställe där dom säljs i Europa eller finns det fortfarande intresse o beställa från staterna? |
|
| Ring och prata med www.teletyre.se , har själv en order på just dessa fälgarna liggandes. 13300 inkl frakt däck och balansering :) | |
|
Här fanns det: Länk Bmw M6 rep. 19 tum Bmw-emblem Dimension: fram 19x8,5 - bak 19x9,5 Pris: 6990 för komplett set om 4 fälgar. www.autostyling.se Kanske lite sent svar . ..men ändå :-) /L |
|
|
visade sig efter en titta att deras fälgar var helgrå . . :-( inte snyggt alls. Men min lokala handlare hade några på lager inne. Mörk-grå men blanka "ekrar" fick på dem igår eftermiddag. Länk |
|
| lbackmol: Var någonstans finns din lokala handlare? Jag tänkte skaffa mig också M6 replicor. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Fast på en E39T ser det rent illa ut, detta fick mig direkt att tappa lusten att skaffa den annars väldigt snygga fälgmodellen. Länk På E60 sitter dom som smäck, såg dom även på en mörkgrå Z4 coupé igår hemmavid skitsnyggt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso: Att dom såg löjliga ut på den E39:an beror på att dom inte kan vara bredare än 8" och ser väldigt platta ut. Med 8,5" fram och 9,5" bak så blir det mer djup i fälgarna. | |
|
Håller med Hasso när det gäller M6-fälgar på E39. Snygga fälgar som sitter perfekt på flera andra modeller framförallt de nyare men på E39 är det något som inte stämmer. Tycker inte heller att M5 E60-fälgar är någon hit på E39. Ett annat exempel är M172 Länk som jag gillar skarpt på E60 men bara ser konstiga ut på en E39 Men som tur är så är smaken olika för annars skulle alla köra omkring med samma fälgmodell. ___ //Ulf |
|
|
För att räkna ut vad man får betala i SEK när man handlar från USA gör man på detta sätt: Totala priset (inklusive frakt) * 1.25 * 1.03 * aktuell dollarkurs 1.25 står för 25 % moms 1.03 står för 3 % tullavgift Om fälgarna kostar $700 och låt säga frakten $300 blir det alltså: 1000 * 1.25 * 1.03 * 6.02 = 7751 SEK Det ska tilläggas att momsavgiften kan bli lite högre än beräknat om paketet fraktas hit och dit inom USAs gränser. Av någon alldeles utmärkt anledning får vi betala moms på frakt inom USA. Oftast fraktas ju bara paketet från firman till flygplatsen, men den sträckan får man alltså betala svensk skatt på. |
|
| hur viktigt är det med ET passformen såg att det går att beställa i 43, bmw e46 rullar ju med ET 47. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.