|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dessa fälgar: Länk Fabrikatet är "Miro", men jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare i Europa.. :( | |
|
Bil och motor i Taberg har M6 kopior. //Niklas |
|
|
Hej; Dessa 2 firmor har liknande...tror jag www.tuningteile.de www.infosite.se |
|
|
Såg att man kunde välja ET på den sidan? Jag är lite novis, men ju närmre ET40+ jag kommer destå bättre sitter dom på en E46a? Tyvärr hade inte Taberg några när jag prata med dem igår :( |
|
|
Ju närmare ET40 desto tamare ser fälgarna ut 38 skulle nog också passa bra har nyligen köpt en set med ET35 från hh-däck funka hur bra som helst :D |
|
Mattias_johan |
Ska du ha 9,5" bak som va ett måste för mig så får du nog satsa på modbargains. Vad jag sett finns det ingen i europa som har sådana. Sen vet du ju att modbargains fälgar kommer från Miro wheels finns säkert andra replica fälgar som absolut inte håller samma kvalite |
Mattias_johan |
Ber om ursäkt finns 9,5" om du ska ha till 5 serien men ska du ha till 3-serien så finns ingen känd i europa. |
|
Jag vet att hassounsdäck i malmö har M6 kopior. Jag ska själv köpa ett par 18" till sommaren till min bil. Här är adressen till dom Länk |
|
Mattias_johan |
Jag frågade hassounsdäck om det fälgarna va tillverkade av Miro och de va dom inte. Om deras fälgar håller lika hög kvalite vet jag inte men jag hade inte chansat |
| Är det någon som är intresserad utav gruppköp på Modbargains? | |
| jo jag är intresserad. | |
| såg nu att dom fanns på schmiedmann.com är vell i danmark det. | |
|
Problemet är att de inte finns i lager, precis som hos alla andra leverantörer i Europa. Sedan ligger deras pris rejält mycket högre än hos Modbargains. Önskescenario är att gå ihop några stycken och på det sättet även få ner frakten några spänn. |
|
| Jo är ju sant vart ju 4500sek +frakt osv där sen är jag lite osäker om dom lägger på skatten på 21% när dom kommer till sverige men är iaf sugen på att besälla. | |
|
Är även jag intresserad av att vara med på ett gruppköp av dessa fälgar. Skatt på 21%? Tull lär du väl få betala men är den på 21% på värdet? Det var någon på forumet som har köpt från modbargains, ska se om jag hitta hans räkneexempel och posta det här. Med andra ord hans totalkostand med allt till dörren i Sverige. |
|
|
Efter en snabb sökning så fick jag upp följande siffror. Fälgar 5500 kr frakt 2200 kr tull + moms 1938 kr Totalpris: 9638kr Detta var för storleken 8,5 x 19" |
|
| Jag har 4 sånna m6 fälgar 19" till e46 som jag lurar på att sälja. Men jag har vinterdäck på dem. Sitter nokian hakkapelitta 4 235*35/19" Använda i vinter bara så de har blivit något stenskott på dom. Får jag ett bra bud kan jag sälja dem. | |
|
Något däckföretag i köping, kommer inte ihåg vad de hette. Gav ifal 12500 :-monterade och klara. Länk |
|
|
kloma.com har 19" m6 fälgar till 5serie på lager (mina avbokade) |
|
Mattias_johan |
Men ingen har fälgar som är 9,5" breda till bak. Vill man ha lite bredare däck bak så är detta nödvändigt. |
|
Kolla med Jarls Bilservice i Helsingborg, Min bror köpte vinterhjul till sin 320d med liknande fälgar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.