AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
431

Tips för att slippa bli av med M3-speglar

[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Här är ett litet tips för att slippa få sina M3-speglar stulna.
Stöldmärk spegelglasen med samma typ av stöldskyddsmärkning som man använder till bilens rutor. Speglarna blir väl inte lika stöldbegärliga...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
spegelglasen går ju o byta ut och så tror jag inte tjuven som ska sno speglarna ser att dem e stöldmärkta..
325Ci
m3efl: stöldbegärlogheten lär ju sänkas efter som att tjuvarna nog inte själva är så pigga på att behöva köpa nya glas till speglarna.. sen så e nog inte glasen så billiga heller.. dom försöker säkert hitta nån anna bil där de kan ta hela skiten istället. visserligen..e de mörkt ute så kanske inte märket på glaset synd.. sen å andra sidan så kollar de nog inte så noga efter om där e nått märke på¨den... lägger antagligen inte märke till den förutom efteråt kanske.. vem vet... lycka till!

Se'n kan man ju limma fast rakblad under speglarna med superlim, effektivt mot tjuven som har bråttom..
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Limma fast rakblad är inte helt fel men jag tror tjuven skulle slå sönder hela bilen efter att han skurit sig..
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Dra en wire, en såkallad loop igenom "spegelpottan" och fästet. Det gjorde jag på mina. Har t.om råkat ut för stöldförsök efter det. Spegeln "hängde" kvar med tjutande larm som följd. Bör nämna att jag monterade en microbrytare vid en av "piggarna" som holler fast koppen i fästet och kopplade dem sedan till billarmet. Fungerar as bra. Jag har mina M3-speglar kvar i allafall !
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Behöver lite monterings tips för att kunna göra samma sak som "scnitzermann" . (kommer att dra en wire som är larmad) . HUR gör man för att montera lös speglarna ? steg för steg ... ev någon fin sida med bilder .

MVH Tony B BMW 525i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.