AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
736

Frontplåt E30 -89, olika utseende vid oljekylaren.

Visa användare
153
husse24
MB 500E
Har två avlånga "luftspringor" på plåten vid oljekylaren, nästan alla andra har bara ett. Från vilken modell har jag? Har kollat alla e30 som finns till salu o de har endast en avlång.... Ngn som vet?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Du har förmodligen AC i din bil, därav de båda hålen.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
153
husse24
MB 500E
Javisst har jag det. men ac-kylen sitter väl inte därnere? sitter väl mellan framlyserna..

mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Din frontplåt kanske är utbytt? Jag har bytt på min och då valde jag frontplåten till Turbodieseln, och det är den med dubbla hål, för att den är snyggare...
Visa användare
153
husse24
MB 500E
Kom fram till det oxå. Kikade runt på mobile o såg att alla td hade så. Då vet jag.

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
AC-kylaren går ner till det övre av de båda hålen och sitter ända upp mellan lysena. Framför den sitter en elfläkt. Så här ser det ut i det övre av hålen: Länk
Antar att det är till för att ge AC-kylaren mer luft. Sitter även en avskärmning mellan det övre och det undre hålet.

///BMW - Was sonst!
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
JohanE - vad är det för "manligt" skydd Du har under sumpen? Är det något kraftigt som tål en terrängkörning eller är det plast?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
mr.christian: Det är ett BMW-original gjord i plåt. Kika här: Länk
Ganska dyr men jag såg den som billig i och med att tråget pajjat två gånger på min. Kostade 1430:- art.nr. 51711971001

///BMW - Was sonst!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Det övre hålet är nog snarare till för att den vanliga kylaren ska få lite mer luft, den är ju längre på AC bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.