|
|
|
|---|---|
|
Har två avlånga "luftspringor" på plåten vid oljekylaren, nästan alla andra har bara ett. Från vilken modell har jag? Har kollat alla e30 som finns till salu o de har endast en avlång.... Ngn som vet? | |
|
Du har förmodligen AC i din bil, därav de båda hålen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Javisst har jag det. men ac-kylen sitter väl inte därnere? sitter väl mellan framlyserna.. |
|
| Din frontplåt kanske är utbytt? Jag har bytt på min och då valde jag frontplåten till Turbodieseln, och det är den med dubbla hål, för att den är snyggare... | |
|
Kom fram till det oxå. Kikade runt på mobile o såg att alla td hade så. Då vet jag. |
|
|
AC-kylaren går ner till det övre av de båda hålen och sitter ända upp mellan lysena. Framför den sitter en elfläkt. Så här ser det ut i det övre av hålen: Länk Antar att det är till för att ge AC-kylaren mer luft. Sitter även en avskärmning mellan det övre och det undre hålet. ///BMW - Was sonst! |
|
| JohanE - vad är det för "manligt" skydd Du har under sumpen? Är det något kraftigt som tål en terrängkörning eller är det plast? | |
|
mr.christian: Det är ett BMW-original gjord i plåt. Kika här: Länk Ganska dyr men jag såg den som billig i och med att tråget pajjat två gånger på min. Kostade 1430:- art.nr. 51711971001 ///BMW - Was sonst! |
|
| Det övre hålet är nog snarare till för att den vanliga kylaren ska få lite mer luft, den är ju längre på AC bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.