|
|
|
|---|---|
|
Tänkte beställa angel eyes ringar och alu ringar till mätarna på ebay. Har aldrig köpt nåt där så ja undrar lite hur de går till och om de är att lita på? Stod att de krävdes omedelbar betalning, antar att de är visa kort nr mm som skall lämnas ut och de har ja helst ingen lust att ge till nån man inte känner till. Hur lång är frakt tiden? Om någon är van att handla där så kan ni väl skriva vad ni tycker om det. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Oftast brukar man använda sig av paypal där man registrerat sitt kortnr. Har funkat väldigt bra för mig och jag har väl handlat ca 30 artiklar vid det här laget. Endast en artikel har kommit bort på vägen. Tänk på transportkostnaderna är relativt dyra då de oftast använder sig av airmail! MVH Patrik |
|
Det brukar gå bra. Dom flesta är seriösa "ebayers". Då jag har handlat har följande betalningssätt förekommit: - Paypal, funkar väldigt bra och är säkert. - Satt in på försäljarens konto, en liten chansning, men kolla på omdömmena samt hur länge säljaren har vart med! Säljare som använder Western Union Bank kan vara bluffmakare!! Fråga efter transportkostnad om det inte framgår, kan som sagt vara rätt dyrt. |
|
|
Jag har handlat en hel del där och har aldrig blivit lurad!!! Håller dock med er andra att kolla säljarnas referenser, och kolla alltid fraktpriset innan ni slår till!! //Jocke |
|
|
Jag har handlat blinkers till min bil på Ebay. Jag bad säljaren kolla upp fraktkostnader och det fungerade helt ok. Jag gjorde en sk. europabetalning innan han skickade grejjerna. Dock blev jag lite orolig efter 1,5 vecka och jag ännu inte sett till nått paket. Jag mailade flera ggr utan något svar. Men till slut fick jag svar att han varit sjuk och skulle skicka grejjerna direkt. Från att pengarna var inne på hans konto tog det 3,5 vecka innan jag fick paketet. Snabb leverans va?!! =) Hade bara lite otur där, annars ska det va ganska säkert att köpa på Ebay. Kolla alltid upp säljaren innan dock. Skulle det vara några problem så är det bara att kalla på Ebay-supporten. De brukar kunna hjälpa till med det mesta. Lycka till! //Micke Min sida Länk |
|
| belalar man ingen tullavgift då? | |
|
M5Dinnan: beror ju på var säljaren befinner sig. Är det inom EU så är det ingen tull. Är det från USA så ska det förtullas men det beror väl på vad som står på paketet... ___ //Ulf |
|
|
Det stod bara lite info på en lapp vad paketet innehåller och vad det är värt, ingen tullavgift precis som Programmer säger. //Micke Min sida Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
För att ev slippa tullavgifter kan man be säljaren att skriva gåva på paketet! Gåvor skall gå tullfritt! MVH Patrik |
|
Tullen gör uppenbarligen stickprov i alla fall. Jag har åkt på tull och moms på en vattenpump till en av mina gammelbilar som jag köpte på Ebay från USA. Inga jättepengar dock eftersom jag fick pumpen rätt billigt $ 110. Har köpt och sålt på Ebay ett par år nu, har aldrig blivit lurad, men kolla "feedbacken" på den du skall handla med. Finns ju alltid en viss risk med att förskottsbetala. Paypal är enklast att betala med, och kostar inget för betalaren. Mats BMW CS #5847 |
|
Gjorde nyligen ett kap på Ebay! Köpte komplett inredning för dörrsidor handtag samt sidokläsel vid baksäte till min M635:a. Det var i svart skinn samt helt felfri, gav endast lite drygt 1600:- för allt inkl.transport! Kollat lite vad det skulle kosta hos BMW och jag bad de sluta räkna då det blev väldans dyrt bara med skinnsidorna fram! MVH Patrik |
|
Patrik: GRATTIS! Vilket sanslöst kap! /Fredrik |
|
|
Det är här ja tänkte handla. Länk Har bra priser och verkar ju ha fått bra feedback iaf. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
| Jag köpte angeleyes av just dendär Kensu på ebay. Funkade fint | |
| Får man säljaren att skriva "gåva" på paketet så gäller heller inga försäkringar, då de går på vad paketet är värderat till. | |
| I mitt paket stog inte nån summa, så jag slapp tull. Var för övrigt inte så dyrt heller, så jag är inte säker om det skulle blivit tullavgift. | |
| Dom där angeleyesen såg inte dumma ut. Dom här tänkte jag på Länk | |
| Exakt sådär såg mina angeleyes ut. Jag är supernöjd med dom, grymt fina! | |
|
Ebay är väldigt bra, har själv ca 60 affärer avklarat där, men endast problem med 1 och det är den senaste. En kniv som har försvunnit på vägen, men igår fick jag en fullständig "refund" av säljaren. Rekommenderas varmt! |
|
|
jag åkte på stopp i tullen när jag köppte från kensu, inte så konstigt med tanke på vad stort paketet är med 2 kompletta lysen, drar till sig uppmärksamheten garanterat! lyckades krongla mig ur det till slut. annars kan jag rekomender honom som säljare, en av hallosana var trasiga, han skickade nya direkt utan kostnad, sen tror jag att kvaliteten på lycktorn inte är i topp skicktet, men lyser än fick göra lite modefigeringar av infästningarna till glaset som bara sitter med 2 klena plastläppar och häftmassa! då talar jag om innerglaset. |
|
|
Vad är det för sida man kan kolla vart paketen finns med ems nr? Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.