AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.875

Vad håller polisen på med här i stan?

Sida 2 av 2
Jag tackar å det ödmjukaste för alla sympatier men jag tycker faktiskt inte denna "trakassering" var så allvarlig. Någon ursäkt fick jag inte heller av poliserna när de släppte iväg mig, men det är väl heller inget de lär ut på polishögskolan antar jag.
Narvselius:
Min dåvarande bils förre ägare var inte kriminellt belastad, så att det skulle vara därför som jag eventuellt blivit stannad kan vi skriva av direkt.

Ni som skriver att "ni aldrig skulle acceptera en sådan behandling": vad hade ni gjort åt saken?? Lagt en halvdag på att åka in till polisstationen för o gnälla?? Ringt och skällt ut någon högre polischef som ändå garvar åt er efter att ni lagt på luren??

Hade jag själv varit Polis just den dagen så hade jag antagligen stoppat mig själv vid just det tillfället. Blir därför svårt att klandra de poliser som stoppade mig alltså, även om de använde lite _väl_ tuffa metoder osv.

Men som sagt, "Life goes on", det finns roligare saker att lägga sin energi på, så jag bryr mig inte överdrivet om denna händelse och försöker istället glömma den.

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Så nu har jag varit hos polisen i dag. Och det var inte menigen att gnälla på dom rolex utan jag var bara nyfiken på om det var något som fångat deras intresse på bilen.Eller om dom förväxlat den med någon annan. Men tydligen var det en slump så slutsatsen är.Polisen rutinkollar alla gamla Bmw s efter brottslingar:P
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Det förklarar saken "518 Jimmy" :)

Kom ikapp en Audi av nyare modell med min M535:a efter landsvägen(tydligen lite fööör snabbt) för de bromsade in direkt o parkerade i en parkeringsficka...Kom som skjutna ur en kanon efter x-antal kilometrar senare och sniffade på så där i ett "lagomt polis avstånd" en bra bit :)

Hade då naturligtvis saktat ned så att min medelhastighet var inom "rimliga gränser" ;))

Mvh Janne.
Len
Polisen i sverige är inte längre kapabel att utföra ngt som kan vara till glädje för vanligt folk - den garanti för detta är alla de politiskt tillsatta fjantar som numera låtsas att de "leder" verksamheten......

Kolla bara på tanten som tröttnade på att vara dagistant ----och istället skaffade ett ämbete med en massa guldstreck på axlarna! Ungefär lika kul som med fackgubbe Gunn Mo , som blev en Jättebra ledare.

Vad säger dom på NYPD när/om de får reda på sådana historier - har de månne varit här på studiebesök på sistone....?

Håhå

L.
Med fri fart blir prästerskapet utbränt!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Polisen gör ingent annat än gräver sina egna gravar, händelser som Malexander kommer snart att bli vardagsmat med deras fasoner!!

VArför varför är de så intresserad om bilen är ens egen? dagens eminenta datorsystem gör det väl väldigt lätt för dem att se vem som står som ägare till bilen och sannolikt då vederbörandes egen bil om nu denne som stoppas står som ägare.

Jag tycker inte man ska ge dem ett uns mer informaton än man behöver, dvs veva ner rutan precis så mycket att man kan blåsa eller föra ut körkortet och inte prata med dem, möjligen göra vissa gester som att nicka tex.
"Polisen gör ingent annat än gräver sina egna gravar, händelser som Malexander kommer snart att bli vardagsmat med deras fasoner!!"

Nu får du ge dig!! De blev avrättade!!!!! När det gjorde sitt jobb dvs jagade bankrånare eller skulle de struntat i det?

Nästa påstående att inte ge mer information än man behöver.....Tänk på det när du blivit misshandlad, rånad eller bestulen. Då ska vi andra inte prata med polisen.

OBS inte polis

Det är roligare med sex......hjul alltså ;-)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ha ha om man pratar ut lite om sin bil eller svarar på privata frågor så främjar det knappast frekvensen för hur folk är villiga att berätta om händelser där folk blivit misshandlade eller rånade!

Visst gjorde polisen sitt jobb i Malexander, men eftersom de i allmänhet gör sig så illa omtycka pga de lägger ner sin energi på "småärenden" tror jag folk i allmänhet känner ett större missnöje mot dem. Lider man av en psykisk störning eller har labilt humör sedan tidigare och varit kontakt med dem är det nog lättare att utföra dåd.

Jag kan själv säga att pga polisens inblandning i bla min cyckelkörning som liten känner jag avsky mot dem för att de skötte det så oproffsigt och bara ville utöva sin makt på en stackars pojke. Dock skulle jag kanske inte sätta bly i dem, men det ena leder till det andra och så är det och det dagens poliser skulle behöva är egna poliser!

JAg förstår också den frustruation (polisen känner) över att man inte får något straff att tala om för klart grova företeelser i landet och därav polisens mer brutala/råare/oproffsigare handlande som någon protest mot detta.
Nej fram med högre straff och effektivare vapen så slipper man ens den här pajkastningssyndromet som ofta sker då brottslingarna mer än gärna ger sig på dem och kämpar emot.

Polisen behöver mer respekt, men för att få det gäller det att ge också, då blir alla glada.
"Nej fram med högre straff och effektivare vapen", är iof en bra tanke men jag är i alla fall inte så säker på att det fungerar. Usa är ju ett bra exempel på att effektivare vapen inte funkar, straffen är ju också höga där men brott med grova våldsinslag är ju som bekant mycket vanligare där än här.

Kolla på länder där polisen är riktigt tuff, det brukar gå i hand med att de kriminella inte är några duvungar.
Att jag sedan tycker att det daltas för mycket med buset är en annan sak, frågan är om man verkligen löser problemen genom att öka beväpningen.

Att polisen stannar gamla Bmw är ingenting direkt chockerande, men såklart kan det vara irriterande om man drabbas. Precis som tidigare beskrivits så letar man ju gärna där man kan tänkas hitta något, det gäller ju även polisen.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Exakt ingen vill lösa svårare uppgifter än man måste!

Jag tror många poliser var de här eleverna som satt med fusklappar under tentorna :-)
Paap Reeder
... men frifart ... nu får dom resurser "utan tak" av Bodström för bekämpning av den grova brottsligheten.
Det är väl bra?

MVH /// Paap R
Len
Att ingenting lära sig..........

DOM i Malexander gjorde inte ALLS sitt jobb.....dom hade inte på den vägen att göra, med sina medhavda knallpulverpistoler.
Eftersom det inte finns nåt som heter Ansvar i svellge så har det aldrig utkrävts något (ansvar) för det arbetsmiljöbrott det faktiskt var.
DOm som skickade fram polisbilen på detta sett var de verkliga Ljushuvudena!

Att gråta över dom är ungefär lika begåvat som att gråta över ngn stackars statsminister som valde att promenera utan sina livvakter....... kan också bara ske i Svellge. (Kanske var dock just dessa livvakter trötta på att eskortera och ville hellre vara hemma och titta på tv...?)

Och att använda ordet "Avrättade" i samband med bovars skjutande tyder på sammanblandade begrepp: Avrätta är sånt som ex.vis stater ägnar sig åt.
Inte bara i el-stolen som ibland i bush-land, utan även i Svellge när gestapo skjutsar ut alkisar i skogen och lämnar dom att frysa ihjäl, där.

L.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Len:

Anser du att de som gråter när någon mördas är "obegåvade"?

Dom som gråter gör nog det för att de sörjer..

Jävla avskum..
Evergreen: Troligen flamar han tråden. Så obegåvad eller i avsaknad av empati kan ingen person vara. Tror jag......
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Len>>>Undrar vem som är "obegåvad" i den här tråden?..Ytterst osmakligt inlägg av dig..

Mvh Janne.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
vad hände med denna tråd??

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.