|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet inte om detta hör hemma på detta forum men jag måste skriva av mig lite. Har ju alltid bott på landet tidigare. Men nu har jag flyttat in till Falkenberg och har börjat bli förföljd av Polisen sen jag flyttat dit. Detta är mycket otrevligt tycker jag som aldrig någonsin blivit straffad eller gjort något brottsligt förutom kört för fort i bland. Men jag har aldrig åkt dit för fortkörning. Första gången jag blev stoppad av dom var väl inget att säga något om tänkte jag. Det var en söndag natt inne i stan och jag fick blåsa och visa mitt körkort innan jag fick åka vidare. Det dumma var att den ena polisen frågade om det var min bil 3-4 gånger. Som om det var ovanligt att man skulle ha råd med en gammal E34. För några veckor sen var det dags igen. Fick upp en Saab tätt bakom mig som följde mig till en statoil mack och dom parkerade bakom mig. Såg inte att det var poliser förrän jag steg ur bilen. Dom gjorde ingen ansats att prata med mig utan dom bara glodde på mig.Så jag gick in och handlade och när jag kom ut hade dom stuckit. I fredags hände det otrevligaste. En piket buss följde efter mig ända fram till parkeringen på bakgården utanför min lägenhet. Och det var samma sak där. Dom bara stod och glodde surt mot mig innan dom stack i väg. Tycker detta börjar bli otrevligt nu. Vad ska mina nya grannar tro om mig när jag har polisen hack i häl när man kommer hem en fredag kväll? Till sist kan jag säga att precis allt är i sin ordning på bilen så jag undrar vad fan dom är ute efter | |
|
Förmodligen nån "kändis" i din stad som har en liknade bil som dom förväxlar med dig. Här i Gbg rullat rätt många gamla E34 och E32 som ägs av kriminella, så de är inte så konstigt att dom är lite observanta. BMW CS #5139 |
|
|
Är det "maffia-stuk" på bilen med kulhål, tonade rutor och annat? Skämt o sido men poliser retar sig på sådanna bilar... Finns det liknande bilar i trakten??? _____Vraum!_____ |
|
|
I dina kläder så hade jag vänligt ringt till polisen och frågat vad dom håller på med. Aliquando et insanire iucundum est. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
J.L! Polisen har reg nr på de redan kända hos rättsväsendet, så här ska de verkligen inte bete sig. Skulle satsa på en liten artikel i lokala pressen i Falkenberg! Ta och tala med polisen nästa gång de ev stannar dig och förklara för dem att du känner dig förföld och terroriserad av dem. fråga varför din bil eller körning väcker deras intresse! MVH Patrik |
|
Precis! Ta regnummret, åk och snacka med stationsbefälet. Han kan nog få reda på vad det handlar om. DANNE Min bil: Länk |
|
|
undrar vad de hade gjort om det var ett par HD- killar (den lilla 205cm)? mitt tips: se till att du är fri från olagliheter och nästa gång när du blir trakaserad, ta reg numret på snutbilen och åk raka vägen till stationen och prata med deras befällhavare. du kan alltid anmälla de för trakaseri. lycka till!! |
|
|
....eller så går du bara ut ur bilen nästa gång de "förföljer" dig och frågar dem varför de spanar på dig! Poliser är människor de också, de bits inte heller... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Annars om det inte löser sig så se det från den ljusa sidan, du lär knappast bli rånad av nån eller liknande när du kommer hem sent på natten :) Skulle man ringa befälet har han säkert ingen aning eller säger att det är rutin, att anmäla kan du ju alltid göra men lycka till med det! 2 veckor senare kommer det hem ett brev som informerar dig om "fallet nedlagt". |
|
| Min far hade ett liknande problem för några år sedan. Han bodde då i en liten by med cirka 50 hus. Dagligen, ibland flera gånger, körde polisen igenom byn och bromsade in till ung. 5 km/h utanför hans hus. Ibland stannade de tom en liten stund på vägen utanför huset. Snacka om att grannarna började viska! Till slut åkte han till den lokala polisstationen och krävde en förklaring. Tydligen hade mannen som tidigare bodde i huset både sysslat med hembränning och narkotikaförsäljning. En ursäkt fick han och polisen bromsade aldrig mer... | |
|
Har ju också funderat på om det är någon kriminell i stan som kör en alpinvit E34. Vet två såna E34or. Ända maffiastuket jag har på den är tonade rutor och sänkfjädrar. Men annars så håller jag med om förslaget att åka till polisstationen och kolla upp det där vad dom vill mig egentligen. Visst Rolex skulle jag frågat dom nu i fredags men jag blev ganska så skärrad när dom följde efter mig ända fram Och på tal om kriminella och Bmw så var 2 st Bmw nämda i dagens Hallands nyheter. En röd som blev stoppad med stöldgods och en grå 316 (flämt) som sågs köra i hög fart från ett bil inbrott Mvh Jimmy |
|
Njuren |
"QP tack, Regnummer blblabla. BMW 525 UA, Tack,klart slut" BMW - i nöd och lust? |
| Tänker besöka polisen i morgon och reda ut detta. Skriver i morgon hur det gick,om jag nu inte blir arresterad:P | |
| jimmy: hälsa från oss. säg att det hänger flera hundra kriminella på autopower. :-) | |
|
Jag råkade ut för en liknande grej för några år sen.... Polisen stoppade mig med sin maja-buss o slet ur mig ur bilen och ropade att jag skulle ställa mig mot bilen med ryggen mot dem (precis som på film ;-) sedan visiterade de mig och föste mig in i maja-bussen. Där började de lysa mig i ögonen och frågade om allt möjligt lurigt. Eftersom klockan var "mitt i natten" och jag nyss kollat på en film (och somnat) o sedan var på väg hem för o sova gjorde att min kalufs var av det rufsigare slaget + att ögonen var lite rödsprängda efter en hård arbetsvecka. Oddsen för att slippa drogtest (typ 5 timmar på sjukhuset med en massa poliser runt sig, där morsan dessutom jobbar) osv var ju inte direkt på min sida men ändå lät de mig "slippa undan" med en hälsning om att "vi har ögonen på dig o tar dig en annan gång". Orkade inte tjafsa emot eftersom detta troligen gjort att jag hamnat i sämre dager. Jag fick efter ca 45 minuter lyxen att åka hem utan drogtest så det blev några timmars sömn den natten ändå, trots allt... Vad tyckte jag om denna traumatiska händelsen?? Svar: Jo, att Sveriges poliskår fortfarande är reko och inte alls slöa som många anser. Även om jag var oskyldig så tycker jag att de gör ett bra jobb när de tar in folk då o då. Ibland får de napp, exempelvis när någon påverkad människa kör sin bil och riskerar andra människors liv. Att de nu råkade stoppa mig, helt i onödan, kan jag stå ut med... Så farligt var det inte, även om man blev lite chockad och omtumlad. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Rolex! Det sättet du blev behandlad på är absolut ingenting jag skulle berömma Polisen för! Anser att det är rena facist fasonerna att göra på det sättet. Vet att yrket gör dem ganska likgiltiga och arroganta med tanke på all skit de får ta! Men klarar de inte av att den skit de får, och behandla folk på det sättet, ska de inte arbeta som Poliser! Det är just denna typ av poliser som får medmänniskorna att hysa avsky mot samtliga poliser. Du fick väl ingen förklaring eller ens ursäkt för den beklagliga behandlingen? MVH Patrik |
| Nej håller med M635 att så får det inte gå till. Självklart är dom flesta poliser bra men såklart finns det även rötägg inom poliskåren som hade platsat bättre att jobba bakom disken på Mc Donalds. Jag skulle aldrig tolererat den kränkande behandlingen du fick Rolex. | |
|
Dom allra flesta poliser gör ett bra jobb och är absolut inte dumma. Dom vet och ser vilka bilar/personer som de lönar sig att kolla upp. Jag tycker de låter som "Rolex" blev utsatt för lite väl hård behandling, men tror knappast de tillhör vanligheterna, att vanligt hederligt folk blir behandlade så. Själv har jag enbart goda erfarenheter av polisen. Att dom kollar extra på äldre BMW mm. tycker jag fullt naturligt eftersom många sådana bilar körs av slödder. Kan kännas tråkigt då att man som hederlig medborgare känner sig efterföljd. Har själv blivit lite misstänktsamt bemött förr när jag körde E32or och E34or och var ute och körde sent på nätter osv. men när allt visar sig vara i sin ordning blir bemötandet bara trevligt. BMW CS #5139 |
|
|
... det kan ju vara så att den tidigare ägaren var hårt kriminellt belastad - och om man då använder begreppet "guilt by association" så kanske polisen tror att du tillhör samma käcka gäng...? Ser fram emot ditt nästa inlägg! |
|
|
Ok..Jag känner en familj som "fick oväntat besök" för en tid sedan...Två poliser knackade på och ville komma in o undersöka huset+kringliggande garage mm...Husägaren öppnade och lät dessa poliser gå runt överallt o söka(lite chockad var husägaren allt).. Kom fram senare att någon anmält någon av de närliggande husen för bl.a. hembränning o när de kom på att de hade fel information om husplacering så bad de sedan om ursäkt.. JAG tycker att poliser som gör dylika "hembesök" borde ha mer på fötterna än "bara en ungefärlig adress"... Slapp research och kränkande anser ju jag...kanske är så det "fungerar" bland poliskåren idag? Ändamålet helgar medlen eller någonting dylikt måste väl vara deras "slogan". Mvh Janne. |
|
|
Dålig attityd möter man i de flesta yrken. Alla kan ha dåliga dagar så jag håller med Rolex, jag skulle också tagit deras griniga beteendet med en nypa salt. Tänk om poliserna hade haft rätt?? då hade dom fått bort en idiot från vägarna och då skulle INGEN gnällt. Om det är något arbete som jag tycker det är berättigat att man ibland kan ha dåliga dagar och därmed vara sur och grinig så är det polisyrket, under förutsättning att de håller sig inom ramarna av lagen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.