|
|
|
|---|---|
|
Hej. Blev idag omkörd av en E61 med benämningen: 550i Dekaltrimmad eller sitter det en 5 liters V12: alt. V10:a iden?? Förövrigt var det den i särklass läckraste E61:an jag sett. Svart, 19 tummare och lagom tonade rutor runt om. Mmmmm... | |
|
Sitter en V8 i den på 4.8liter om ja inte missminner mig |
|
|
BMW 550i Touring: Motor: Antal cylindrar 8 Ventiler per cylinder 4 Cylindervolym 4799 cm3 Slaglängd/cylinderdiameter 88 mm/93 mm Max vridmoment/varvtal 490 Nm vid 3400 varv/min Kompressionsförhållande 10,50 : 1 Effekt 367 hk vid 6300 varv/min 270 kW vid 6300 varv/min Prestanda Max hastighet 250 km/h Acceleration 0-100 km/h 5,6 (5,7) s Elasticitet 80-120 km/h på 4:e växeln (manuell växellåda) 5,40 s /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Missade det bästa: Rekommenderat pris 575 000 kr :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fy fan vad manligt! |
|
|
körde en 545 e60 när jag exjobbade i Tyskland, extremt manlig bil :-) den var nog värd flera miljoner, en ultraprototypbil med en massa hokuspokussystem. |
|
|
545i har utgått och ersätts nu av 550i ;-) 575.000, till och med Svenska Kronor, rena fyndet med vad E60/61 kostar här i DK ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Var tvungen att kolla priset i dk. BMW 550i Pris: Vejlende pris, manuel 1 164 000 kr Vejlende pris, automatgear 1 216 000 kr Helt plötsligt känns SE-priset som ett klipp. tror jag lägger en bes. imorgon:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En fullmatad 550 Touring om några år när första ägaren tagit en 400' i värdeminskning står på min "to do"-lista. Om det nu inte skulle dyka upp en B5 Touring för ett löjligt lågt pris ;) ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Låter inte helt tokigt. Måste vara två underbara bilar. Speciellt alpinan. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
V12 LeMans |
måste tillägga att när tyska Autozeitung testade 550iA sedan fick de bl a följande acc.tider : 0-200 km/h på strax under 20 sekunder , dvs ungefär som för Porsche 911 Turbo 3.3 ( 300 hk och ca 1400 kg) och BMW M1( 277 hk ??? kg) i början av 80-talet (från ett jämförelsetest i tidningen Sport Auto ) , M5 och Alpina B5 är naturligtvis häftigare , men andra pengar när det gäller framförallt driftskostnader . |
|
har har du ett litet klipp på den grymma b5:an Länk //stoffe |
|
|
Indigo: bara ljudet gör att man funderar på att sälja lägenheten och införskaffa en B5 som då även får fungera som boende;) ___ //Ulf |
|
|
jaa man bli nästan lite skrajj nä man hör vrålet! //stoffe |
|
| Ni får förlåta men jag tyckte AMG lät godare på filmklippet:-) | |
| AMGn lät mysigt och mulligt men när B5an gasades så ställde sig håren i nacken och man fick en sån där välbehagskänsla i hela kroppen. :D | |
| Jo, den lät rå. Skulle vara kul att se lite bättre videos, men det var ju bättre än ingenting | |
|
Tycker precis som EBS...B5:ans ljud lät så där vansinnigt rått ;) ___ //Ulf |
|
|
herregud vilket go sound från B5an, tar den alla dagar framför M5an:) Min ex: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.