|
|
|
|---|---|
| Om någon vet detta vore jag tacksam för snabba svar, jag hade alldeles glömt bort att det var bes-dags idag.. mvh Kristofer | |
|
Vad är KCRbox? Mvh. Micke Olsson |
|
| Trimchip.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vem ser det om avgasvärden är ok???? Annars kan det kanske vara vanskligt men det är väl bara att prova det är ju ingen avrättning du ska på utan "bara" en bes:) Vissa tycker det är likvärdigt. MVH Hasso |
|
Nästan samma sak ibland ;) Det har ju hänt att när de är irriterade på något, så hittar de plötsligt massa fel i övrigt.. |
|
|
Tjaaa, om de hittar en massa fel plötsligt är det kanske bättre att ta dom nu, än om ett eller ett par år då de VERKLIGEN måste tas. Ofta är det i så fall sånt som är på gränsen som man ändå borde göra något åt. Jag kan hålla med om att det känns som att gå till en avrättning, eller ännu värre, tandläkaren! ;) Men samtidigt brukar jag ta det som en fingervisning på hur bilen faktiskt mår. På det viset ser man kanske saker som man blir "hemmablind" på annars. [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Thobbe Dom har förmåga att hitta fel som inte finns! Min förra bil , en SAAB turbo -84 påstods vara sänkt för mycket (original)pga av märken i karossen som uppstod när en bärarm sprack (spännande när vänstern gick av vid möte av mjölkbilen på en smal landsväg och fullt spett på 2:an) , för långa vacumslangar på motorn (original) Ombesiktning på det vrid bara draget (ej löstagbart) 2 år på rad år 3 ok , det efter ingen åtgärd från mig (dom kunde ej heller förklara varför det var felande) , fick inte svetsa det år ett men år två! W |
|
|
Då är det definitivt fel på snubbarna som besiktigar! Faktiskt Ok, en originalsats fjärdar som har sjunkit ihop kan man kanske fundera över. Vaccumslangarna låter som om de bara SKA ha nåt att bråka om. Har själv bytt vaccumslangar, ej original, och inte haft några som helst problem...... [ www.tocnet.nu ] |
|
ephmc |
KL.....jag hade inga problem att få igenom min 525 tds -94 med trimchip. Lycka till! Patric |
|
Det gick ganska bra, 2:a och ombesiktning på dimljus.. suck.. Däremot är det ju ganska bra att köra ZF-automatlåda.. :) De har dispens från avgaskraven, de håller inte för det nämligen. Wille - Det där med sänkningen verkar bara som om besgubben hade en dålig dag.. Min fick vi lyfta på för att få in gummikudde mellan lyften och framvagnen ;), ingen anmärkning på det. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kl: det var tydligen dimljusen du skulle ha bekymmer med istället alltid är det nått. MVH Hasso |
| Är det inte det ena så är det de andra som flickan sa när hon blödde näsblod..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.