|
|
|
|---|---|
|
tja! min bil skakar vid låga varv o vid tomgång, när jag ska gasa för att väcla upp så blir de lite ryckigt o de känns som den inte ger power som en bmw gör. vad kan felet bero på???? skulle uppskattas jätte mycket om jag kunde få hjälp. tack på förhand : david | |
|
Gissar på Lambdasonden.. ligger den och pendlar lite grand på tomgången också? typ +-200varv? |
|
| tack för ditt svar! köper man en ny eller går det med en begagnad? och isåfall i vilken prisklass ligger de på? | |
| Sök här på forumet på "lambdasond" så hittar du svar. bytte min på BMW kostade ca 2500kr (till en 525-93) byter du den själv gissar jag på 7-800 för en ny. | |
| Kan ju vara andra fel också, absolut smidigast är att bmw får koppla upp mot datorn och läsa av felkoderna så rätt del byts. | |
|
Jag köpte en original lambda på lokala märkesverkstaden. 1700:- Bytte själv, ett tips klipp av kabeln till den gamla så att du kan få dit en ringnyckel för att dra loss den. Sitter som f-n. Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid! //Ola |
|
| Tackar , ska verkligebn tänka på de!!!! | |
|
hade samma problem med min 325i -93. tänkte lambdan eller luftmassemätare. det räckte med att byta tändstift. en aningen billigare och ganska mycket lättare.. GLHF! |
|
| bytte stift och lambda på min bil hos en verkstad, gick bra innan men nu svajar tomgången lite....kanske +-50 även eco mätaren svajar lite vid jämn gas, gjorde den inte innan.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.