AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
812

M3 Bromsskivor - Svarvning

fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Jag undrar om det finns någon firma som kan svarva till mina framskivor för en billig penning (i Stockholmsområdet).

Har någon erfarenhet av svarvade skivor? Tålighet osv för hårdare körning (autobahn och bana).

/foo
Ka
131
Kanada
328i -00
Prova med Broms & Toppservice AB på Hagv. 63 i SEGELTORP 08-97 20 84. De har svarvat om mina gamla skivor en gång i tiden.
Om de tål hårdare körning ska jag inte utala mig om. Men skulle jag göra en kvalificerad gissning så tror jag det inte. Mindre gods som ska ta hand om friktionsvärmen än icke svarvade skivor, borde betyda att de överhettar fortare. Som sagt min gissning.

///Nicklas
BMWCS# 4748
fo
242
foo
328iC '96
Tack Kanada!
Jag hade tänkt att byta belägg senare och skall jag passa på att få skivorna svarvade. Segeltorp... det ligger väl söder om stan, nära Bilcentralen va?

/foo
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Kanada: Att ha räfflade skivor innebär i korthet att gaser, smuts och problem leds bort i räfflorna. Räfflorna leder också bort värme som annars kan göra att skivorna slår sig. Däremot så är det STOR skillnad mellan räfflor och räfflor, det gäller att välja ett fabrikat som vet vad de håller på med...
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjena Foo!
Segeltorp ligger brevid IKEA kungens kurva. Rondellen vid MacDonalds och bort mot Häradsvägen på gamla Södertäljevägen Kör ner andra eller tredje vägen på höger sida. Hagvägen ligger så långt ner du kommer. Man kan även köra in från Häradsvägen. Ligger ganska nära Toyota center vid Kungens kurva fast man kan inte köra in från det hållet.

Såg inte att det stog att han skulle göra grooves i sina skivor. Givetvis så kyls dessa av fortare än vanliga skivor vid hård körning.
Ska man ha det är det nog billigare att köpa nya skivor som redan har det är att hålla på att fixa till det i efterhand.

///Nicklas
BMWCS# 4748
fo
242
foo
328iC '96
aaah tack Kanada! Kände igen namnet Segeltorp, men kunde inte komma på vad jag hört det. Det var där vi var och köpte Kajsa, vår tax. Tyvärr fick hon ryggmärgsbråck och gick bort förra året ;(
Tråkiga minnen, men dessa till trots skall jag nog ringa.

Är det om min fråga ni diskuterar slitsning? Jag hade inte tänkt att göra det, byter nog som ni säger hellre skivor till riktiga doningar. Dock är det ju snyggt... Nu har ni allt sått ett litet frö...

När jag ändå gör det, kanske man skulle måla lite ok också...

/foo
e-b
Kan rekomendera Ekströms mekaniska verkstäder, haninge.
Dom svarvar Porscheskivor samt servar bromsar. Dom vet vad dom håller på med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.