|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Ngn här på forumet som saknar sina nycklar till sin 3-serie ca 2004??? Hittade dylika på en gata i Bromma! Kontakta mig i s f. Dom är i säkert förvar. MVH /// Paap R |
|
Jag tror att det är större chans att de kommer till rätta om du lämnar de till Polisen, fast det kanske du har tänkt att göra senare ändå! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| Paap - Jag tror man kan få fram regnummer om man har nyckelnumret? Kan vara värt ett försök kanske? Misstänker att ägaren skulle bli överlycklig. :) | |
|
Jag vet inte vart han tappade nycklarna och sedan är det en 2005 Clubsport 2.474 st 2006-03-15 19:39 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- BMW 325i E90 2005 Jag har lyckats igen! Tappade bort nyckeln imorse, förmodligen när jag ramlade omkull vid tankningen. Alternativt när jag monterade en bilbarnsstol. Suger gör det oavsett. Så alla som alltid velat veta vad det kostar att köpa ny nyckel samt omprogrammera den kvarvarande nyckeln till en E90, imorgon vet vi! Keep Your Distance! |
|
|
Som Anders är inne på så bör BMW kunna få ut info från nyckeln genon deras nyckelläsare. Nyckeln lagrar ju körsträcka så en gissning är ju att även chassinr eller något annat identifieringsbegrepp finns lagrat. ___ //Ulf |
|
|
BMW bör kunna få fram vem ägaren till nyckeln är men det verkar otroligt konstigt att de skulle berätta det för vem som helst. Då kan jag gå in med en "upphittad" nyckel på BMW och få veta vilken bil nyckeln tillhör. Sen är det bara för mig att åka och hämta bilen. Hoppas verkligen inte det kan gå till så.... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson: självklart lär dom inte berätta det men dom kan ju ta hand om nyckeln och själva kontakta ägaren... ___ //Ulf |
|
|
Det är nog inte min, det är ju inte samma nyckeltyp till en E46 som E90. Och jag tappade min i Västerås. Keep Your Distance! |
|
|
Programmer: Det låter som ett bra mycket bättre alternativ:) Clubsport: Tråkigt med din borttappade nyckel, sura pengar i onödan. Hoppas iaf att du lever som du lär och att du hade bilnyckeln separat: Länk :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Paap Reeder |
... jäkligt bra tips. Hämtar den hos "förvaltande grannen" och lämnar den till Borgs bil för identifiering ... och spårning. MVH /// Paap R |
|
Andersson_CSI: Satt just o tänkte på det tidigare idag att det är tur att jag gör som jag skrev i den tråden, men å andra sidan hade bilnyckeln suttit i nyckelknippan så hade jag märkt när jag tappade den, nyckelknippan är tung den! Funderar mest på vart den tagit vägen och vem som tagit den. Och i sådana fall hur dum är den personen som inte lämnar in den till polisen och kanske tror att han en vacker dag ska hitta den BMW som nyckeln tillhör... Och då inte fattar att man spärrar den borttappade nyckeln. Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport: Förmodligen hade du märkt det. Om inte så var det skönt att hade nycklarna var för sig. Det är som med aktier, gäller att sprida riskerna om man ska sova gott om natten:) Jadu det är konstigt när man saker bara försvinner. Man har ingen susning om hur man kan ha tappat bort dem men likt förbannat så saknas de. :( /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Det var samma sak när jag tappade bort en nyckel till min 320 -97 1998. Den försvann också spårlöst, på den tiden gick det ju inte att spärra nyckeln. Hade inte stått ut med att repa inredningen om nyckeln suttit på nyckelknippan! Keep Your Distance! |
|
|
Lite OT om försvunna nycklar: häromveckan när min fru skulle iväg på morgonen så kunde hon inte hitta sina nycklar. Vår son (knappt 2 år) hade lekt med dom tidigare och hon försökte få honom att visa var nycklarna var men utan resultat från honom eller sitt eget letande...Då hon började bli sen så tog hon reservnycklarna. När hon sedan kom hem på eftermiddagen så letade hon ordentligt och gick igenom rum för rum och till slut så hittade hon dom en bra bit in under kylskåpet.... ___ //Ulf |
|
|
Då min fru för andra gången blivit av med hela sin knippa beslutade jag mig för att skaffa en sån där nyckelbricka till henne. Och se, det funkade!! Tredje gången tog det ung. en vecka innan det damp ner ett brev från polisens hittegodsavdelning. En timme senare var nycklarna åter i hemmet! Att grannen dagen efter ringde på och överlämnade min frus nycklar som hon lämnat i dörren är en helt annan historia.... |
|
|
Det klantigaste är väl ändå att göra som farsan(?): glömma bilnycklarna i bildörren :-) Bilen blev inte stulen, men ändå... ;-) Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
Paap Reeder |
Nu är nycklarna ... eller nyckeln i sitt läderfodral som det egentligen är - tillbaka hos den rättmätige ägaren. Via grannens, grannes granne fick jag tag på nyckeln och idag när jag var inne på Borgs Bil i Vby - en av de klart bättre BMW återf/BMW-resdelsbutikerna - så "läste dom av" nyckeln varvid jag fick fram namn och adress - ringde och en lycklig ägare till en 330iC -01 kom och hämtade nyckeln. Allt fick ett lyckligt slut! MVH /// Paap R |
| De gick alltså att göra så? att dom lämna ut namn och så....känns lite osäkert,men bra i detta fall när de är seriöst... | |
|
Känns ju inte helt rätt när man med ett par upphittade nycklar kan gå in till BMW och få veta vem som är ägaren och var denne bor... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Paap Reeder |
... jo förstår vad du menar men i detta fallet är jag väl känd med giltigt leg och allt så det är OK. Normala rutiner är givetvis annorlunda ... och ligger också i ett helt annat kostnadssegment för ägaren. Hade jag lämnat in nyckeln hos polisen ... och dom måst debitera för att åka till en aukt BMW-handlare för att läsa av + övrigt blir det sannolikt inte under 1500:-. MVH /// Paap R |
|
Jag tror iof inte att polisen bemödar sig med att åka till en BMW-handlare för att läsa av nyckeln... Dom orkade inte ens ta emot en förlustanmälan av mig för det var för mycket jobb med det..! Så istället får jag besöka hittegodsavdelningen med jämna mellanrum. Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.