AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
523

Refresha sidan...

Ti
2.587
Ticco
420i -14
När jag uppdaterar forumsidan så försvinner inte 'Nytt' framför respektive forum, varför?

//Ticco

"NICTIC RACING"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det verkar som det funkar ibland och inte i bland???
Undrar också.

MVH
Hasso
netsix
Likadant för mig.

/netsix
Ganska nyligen gjordes det väl om hur man bestämmer när "Senaste besök" var. Före denna ändring tyckte jag att det funkade perfekt, om man refreshade forumet uppdaterades "Senaste besök" och "Nytt" försvann (såvida det inte hunnit komma in nya meddelanden sedan man refreshade sist).

Efter ändringen som gjordes så tycker jag det verkar som om "Senaste besök" uppdateras mycket mer sällan, nu räcker det inte med att refresha sidan utan jag måste oftast antingen vänta ganska länge eller stänga ner browsern helt. Personligen tycker jag att det var en förändring till det sämre, men det kanske finns fördelar som jag inte märkt.

Kanske Tommie kan bringa lite ljus över problemet?

/Micke
fo
242
foo
328iC '96
micke: En anledning till att de förändrade just den delen kan bero på den hårda belastning som BMWPower utsätts för ibland. Att leta efter nya inlägg sedan senast innebär en klart högre last skulle jag tro.

Jag brukar alltid kika på "100 senaste" istället (som säkert är en tung sida...).

Det finns en uppsjö av diskussionsforum som man kan få ideér från. Tror Tommie har koll på dessa, dock kan det alltid vara bra med synpunkter från oss användare som ovan det är ju ändå vi som använder forumet ;)

/foo
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enlig vad det säger så var mitt senast besök på denna
i förrgår 18.09 och hur illa det stämmer vet nog de flesta här:)

MVH
Hasso
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
För att göra en lång förklaring något kortare: Stäng er "browser" och öppna igen så är "Senaste Besök" uppdaterad korrekt.
Jovisst, det går ju, men det är rätt tråkigt om man är BMWPower-beroende och vill kolla efter nya inlägg varannan minut... :-)

/Micke

Jag håller med micke. Det vore bra om de (=bmwpower) kund få till de där gula eller lila mapparna även under "100 senaste" så att man slipper fundera på vilka som är uppdaterade sen sist.

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Lyfter.

Kommer funktionen tillbaka, någon som vet?

//Ticco

"NICTIC RACING"
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Skulle vara skönt om det fungerade igen då man är lite beroende av sidan och det blir jobbigt och hålla koll..

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.