AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.233

Airbaglampan lyser på min Z4

Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
När jag i går tog primiärturen med bilen efter 10 veckors semseter och avställning så märkte jag tyvärr att varningslampan för airbag lös. Någon som har erfarenhet av detta och vad det kan bero på? Bilen ar en 3.0:a från 2003 med 2500 mil och första servicen gjord innan julas. Tacksam för svar....
Det är tyvärr ett kännt fel på Z3 åtminstonde, glapp i sladdarna :(
Kostar en femhundring material och någon timme i grusen att fixa.

/ Fredrik
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
AAh vad trevlig med en premiär, Vill också!!men anser det är fortfarande för mycket snö där jag bor. Har varit utan min i 16 veckor snart, ingen absitens ialf :(
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Nån som vet om det går att släcka lampan själv, typ genom att koppla ifrån batteriet eller liknande??
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Efter att ha felsökt bilen på bmw gbg (för närmare 3000 kr) visade det sig varit nåt fel/glapp med kabel keblaget i höger dörr. Detta "åtgärdades" och fungerade fint i två veckor. Nu har lampan börjat lysa igen vilket suger fett. Är inte speciellt sugen på att betala för ny felsökning och eventuell åtgärd av troligtvis det gamla felet. Ska givetvis höra med bmw hur dom vill lösa problemet men vad tycker ni? Själv tycker jag det känns som jag borde ha nån garanti på utförda arbeten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.